Gospelartisti Jukka Leppilampi ja kitara Hannunniitun kahvimopokonsertissa

Monipuolinen gospelartisti, laulaja ja lauluntekijä Jukka Leppilampi esiintyy kitaransa kanssa Hannunniitun seurakuntatalon pihalla, Virmuntie 2 Turku, torstaina 4.8. klo 17. Leppilampi laulaa omia laulujaan matkan varrelta ja konsertin sisältö muotoutuu pihakonsertin kuulijoiden tunnelmia aistien – kesäisen rennosti ja kiireettömästi.

Jukka Leppilampi

”On inspiroivaa tulla artistivieraaksi pihakonserttiin”, sanoo Leppilampi, jolle konsertti on artistin ja kuulijoiden yhdessä luoma yhteisöllinen tilanne.

Musiikin lisäksi tarjolla on mehut ja kahvit ja tarjoilusta huolehtii seurakunnan kahvimopo. Tunnin mittainen pihakonsertti on maksuton.

Jukka Leppilampi on paitsi suomalaisen gospelin suuri nimi, myös moderni gospelartisti, joka vuosikymmenten mittaan on tunnetuiksi tulleiden gospellaulujensa lisäksi tehnyt myös kiehtovaa sanatonta musiikkia, jota hän kutsuu äänirunoudeksi. Leppilampi säveltää edelleen uusia lauluja gospel-genreen ja tekee musiikkia myös vuorovaikutuksessa muiden taiteenlajien kuten tanssin ja kuvataiteen kanssa. Kesän mittaan Leppilampi kertoo konsertoineensa ”hämmentävän monessa” erilaisessa kesätapahtumissa pihakonserteista suuriin kesäjuhliin.

Leppilammen pihakonsertti on osa Katariinanseurakunnan Irti koronakuplasta -hanketta.

Katariinanseurakunnan pihakonsertit jatkuvat 4.9., jolloin pop-kanteleen soittaja Ida-Elina esiintyy Varissuon kirkon pihalla klo 15.

Tue Jul 26 10:48:28 EEST 2022