SUMU Big Bandin hyväntekeväisyyskonsertti diakonialle

ke 14.2. klo 18.00 – ke 14.2. klo 19.30
Sumu Big Band - lauluja ystävyydestä ja rakkaudesta. Teksti tiiliseinää vasten.

Seurakuntien toimitalo

Lauluja ystävyydestä ja rakkaudesta.

SUMU Big Band soittaa ystävänpäivään sopivia lauluja seurakuntien toimitalon juhlasalissa. "Lauluja ystävyydestä ja rakkaudesta" -niminen konsertti on hyväntekeväisyyskonsertti, ja sillä kerätään varoja vaikeassa taloudellisessa tilanteessa olevien maahanmuuttajien tukemiseksi Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän kautta. Konserttilippu maksaa 20€, lipun hintaan kuuluu myös ystävänpäiväkahvi ja leivos.

- Meillä on orkesterissa jo jonkin aikaa muhinut ajatus siitä, voisimmeko tarjota jotain ilahduttavaa niille, jotka ovat joutuneet pakenemaan Suomeen esimerkiksi sodan vuoksi, kertoo SUMUn kapellimestari Rami Koskinen. – Meidän on kuitenkin vaikea löytää väyliä, joilla tavoittaa tällaisia ihmisiä. Ajattelimme sitten kysyä seurakuntayhtymältä, olisiko sitä kautta mahdollista tehdä jotain Suomeen paenneiden hyväksi. Syntyi ajatus tällaisesta hyväntekeväisyyskonsertista, josta lipputulot voidaan tilittää seurakuntien kautta Turun alueella asuvien puutetta kärsivien ulkomaalaisten auttamiseksi. Kun yhtymän yhteinen diakonia lupasi kustantaa kahvit, ja me esiinnymme ilman palkkiota, on kyseessä todellinen hyväntekeväisyyskonsertti, josta varat ohjautuvat suoraan tarvitseville. Siitä tulee myös konsertin ystävänpäivän teema, ystävyys myös yli kansallisuusrajojen.

Konsertin punaisena lankana ovatkin laulut ystävyydestä ja rakkaudesta. SUMU esiintyy Big Band -kokoonpanollaan, eli mukana on 18 soittajaa ja kolme laulajaa. Laulamassa ovat Elisa Ockenström, Milla Ryytty ja Ari Setälä. Ohjelmassa on big band -musiikin ystäville tuttuja klassikoita – swingejä, lattareita ja balladeja – suomeksi ja englanniksi.

- Olemme useana vuonna soittaneet ystävänpäiväkonsertin, jatkaa Koskinen. – Tänä vuonna konsertti on erityisesti tällainen hyvän mielen, ystävyyden ja auttamisen tapahtuma. Koko orkesterin porukka on innolla mukana tässä, joten tervetuloa nauttimaan!

www.sumubigband.fi
www.facebook.com/sumubigband

• Aikuisille Aikuisille
  • Musiikki Musiikki