Maarian seurakunnan nuorisotyölle ja Wautolle Arkkipooki-palkinto

Maarian seurakunnan nuorisotyö ja Aseman Lapset ry:n Walkers-auto -toiminta sai tämänvuotisen Turun arkkihiippakunnan tunnustuspalkinnon.

Wauto 2023, kuva Jussi Vierimaa.jpg

Wauto saavuttaa lapsia ja nuoria Turun alueella. Kuvassa vas. nuorisodiakoni Orkkuli Kuisma ja Wauton idean Turkuun tuonut nuorisotyöntekijä Jaakko Malinen. Kuva Jussi Vierimaa.

Turun arkkihiippakunnan hiippakuntavaltuusto on torstaina 15. helmikuuta myöntänyt Arkkipooki-palkinnon Maarian seurakunnan nuorisotyölle ja Aseman lapset ry:n Walkers-auto-toiminnalle Turussa, kerrotaan Turun arkkihiippakunnan uutisessa.

Palkintotoimikunta kiittää Maarian seurakunnan nuorisotyötä ennakkoluulottomuudesta tarttua uuteen työmuotoon. Walkers-auto on osoittautunut tavoittavaksi ja nuorten hyvinvointia tukevaksi työmuodoksi.

Seurakunta on saanut yhteistyökumppaneilta hyvää palautetta toiminnasta. Maarian seurakunnan esimerkki kannustaa muita seurakuntia tarttumaan mahdollisuuksiin, joita yhteistyö eri toimijoiden kanssa voi tarjota.

Palkinto jaetaan tunnustuksena merkityksellisestä, ansiokkaasta ja innovatiivisesta työstä kirkon, hiippakunnan tai seurakuntien ja niiden jäsenten hyväksi.

Turun arkkihiippakunnan hiippakuntavaltuusto perusti vuonna 2012 kerran vuodessa jaettavan Vuoden arkkipooki -palkinnon. Palkinto on taidekäsityönä valmistettu Pooki eli tunnusmajakka. Kiertopalkinto on saajan hallussa siihen asti, kunnes uusi palkittava valitaan. Palkinnon saajalle jää muistoksi Pookin pienoismalli. Ehdotuksen palkinnon saajaksi voi esittää kuka tai mikä taho tahansa. Ehdotuksia kerätään erityisesti seurakunnista, kristillisistä järjestöistä ja muilta kirkollisilta tahoilta.

Palkinto myönnettiin viime vuonna Mikaelinseurakunnalle Mikaelin SuperSunnuntai-konseptista.

Tästä Lilja-lehden jutusta voit lukea lisää: Wautolla sinne missä nuoret ovat

(Arkkihiippakunnan viestintä / Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 16.2.2024 / PH)

Fri Feb 16 13:31:00 EET 2024