Yhteisvastuukeräys kerää varoja nuorten psykososiaalisen tuen lisäämiseksi

Tämänvuotinen Yhteisvastuukeräys kerää varoja nuorille, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla. Keräys käynnistyy kynttilänpäivänä sunnuntaina 4.2.

Koira ja YV-keräyksen keräyslipasta pitelevä käsi.

Yhteisvastuukeräyksen tuotosta ohjataan 40 prosenttia Suomen evankelis-luterilaisille seurakunnille ja HelsinkiMissiolle nuorten hyväksi tehtävään työhön. Maailman katastrofialueiden nuorten auttamiseen suunnataan 60 prosenttia tuotosta. Apu menee perille Kirkon Ulkomaanavun työn kautta.

Turussa ja Kaarinassa kerätään varoja sekä perinteisillä lipaskeräyksillä että monenlaisilla tapahtumilla ja tilaisuuksilla. Keräys alkaa messuilla alueen kirkoissa kynttilänpäivän aamuna.

Hyvä päivä Henrikissä -tapahtuma käynnistyy perhemessulla Henrikinkirkossa sunnuntaina 4.2. klo 11, jonka jälkeen on mahdollisuus jäädä hernekeittolounaalle. Soppaa voi ostaa myös mukaan omaan astiaan. Lisäksi voi kokeilla onneaan onnenpyörässä ja tehdä kirpputorilöytöjä.

Kannattaa ihmetellä – Runoja matkasta tässä ajassa ja maisemassa -tilaisuudessa nautitaan runoista ja musiikista Raunistulan seurakuntatalolla lauantaina 10.2. klo 15. Runoja ovat lausumassa Marja Kalajoki, Elisa Raassina ja Riitta Vasenkari. Musiikista vastaa Arja Lyly. Esitys kestää noin tunnin. Liput 10 € Yhteisvastuun hyväksi, sisältää kahvin.

Koko perheen laskiaistapahtumaa vietetään Katariinan pappilan mäellä laskiaissunnuntaina 11.2. klo 14–15.30. Ohjelmassa on muun muassa poniajelua, pienoiskirkon rakentamista ja sään salliessa mäenlaskua. Pappilassa on Katariinan Marttojen laskiaispullakahvila.

Ystävänpäivän päivällinen Yhteisvastuukeräyksen hyväksi nautitaan Paattisten seurakuntatalolla keskiviikkona 14.2. klo 16–17.

Karkauspäivän pakopeliä pelataan torstaina 29.2. illalla Tuomiokirkossa Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Pelissä ratkotaan mysteerejä ja etsitään kirkon suurinta aarretta. Ehditkö ratkaista mysteerit ennen ajan umpeutumista? Hinta 30 €/hlö. Ryhmissä voi olla maksimissaan 6 henkilöä. Paikkoja on rajoitetusti. Ilmoittautuminen alkaa 5.2. klo 18. Ilmoittautumiset ja lisätiedotLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoa keräyksestä Yhteisvastuun sivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 2.2.2024 / RK)

Fri Feb 02 15:15:10 EET 2024