Entisten nuorten riparilaulujen illassa kaikuu nostalgia

Kädet pitelevät punaista Nuoren seurakunnan veisukirjaa

Maarian pappilan tallissa pääsee laulamaan omalla rippileirillä opittuja riparilauluja tiistaina 13.2. klo 19 alkaen. ”Oi muistatkos vielä sen riparin” -teemaisessa illassa soivat ripareilta tutut biisit 1980-luvulta 2020-luvulle. Ohjelmassa ovat esimerkiksi ”Tilkkutäkki”, ”Tuli kirkkoon mies ja lapsi” sekä ”Tie on pitkä ja pölyinen”.

- Lauleskelen aina konfirmaatiojuhlissa vieraillessani riparibiisejä konfirmoitavalle, kertoo Maarian seurakunnan nuorisodiakoni Orkkuli Kuisma. - Oman lapsen konfirmaatiojuhla tuo vanhemmille usein muistoja mieleen. Varsinkin laulut muistetaan, ja monet pyytävätkin, että voisimme laulaa yhdessä joitain Nuoren seurakunnan veisukirjan, eli sen legendaarisen punaisen laulukirjan, biisejä. Sitten kyynelehditään, kun se nostalgiaelämys on niin vahva.

Ajatus tarjota riparilauluiltaa ”entisille nuorille” lähti Kuisman mukaan työstä. – Mietin, miksi vain lapset ja nuoret pääsevät kivoille seurakunnan leireille. Helmikuussa pidämmekin entisten nuorten oman viikonloppuleirin, johon kokoontuu 1980- ja 1990-luvuilla riparinsa käyneitä. Siitä lähti myös ajatus tällaiseen iltaan, jossa lauletaan yhdessä punaisen laulukirjan tuttuja biisejä hyvässä seurassa. Lauluilta on tarkoitettu kaikenikäisille, joten mukaan saa mielellään tulla, vaikka rippikoulua ei olisi vuosikymmeniä sitten käynytkään. Eikä tarvitse edes osata laulaa, itsekin vain lauleskelen, tunnustaa Kuisma nauraen.

Maarian pappilan tallissa on tarjolla myös pientä iltapalaa. Ennakkoilmoittautumista lauluiltaan ei tarvita.

Entisten nuorten riparilauluilta Maarian pappilan tallissa, Sorolaisenkatu 4, tiistaina 13.2.24 klo 19. Vapaa pääsy.

Maarian srk 31.1.24 / Eka

Wed Jan 31 08:33:00 EET 2024