Merimieskirkko vie villasukkia laivoille

Mikä voisi lämmittää tuulisella merellä jouluaattona enempää kuin lahjapaketista paljastuvat käsin neulotut villasukat? Muun muassa merimieskirkkopiiriläisten sukkapuikot ja neulekutimet ovat heiluneet jo pitkin vuotta heidän neuloessaan paketteihin lämmintä asustetta.
vuosaaren-paketit-alttarin-aarella-siunattaviksi-2016_M.jpg

Konkarit tietävät, että laivaliikenteen aikataulujen vuoksi osa paketeista on hyvä olla merimieskirkoilla jo loka-marraskuussa, mutta lahjoja otetaan vastaan aina jouluun saakka. Myös yksittäiset ihmiset ympäri Suomen ovat löytäneet tämän keinon tuottaa hyvää joulumieltä.

Lahjapaketteja voi tuoda kaikille Merimieskirkon kotimaan toimipaikoille sekä suomalaisille merimieskirkoille Alankomaissa, Belgiassa, Iso-Britanniassa, Kreikassa ja Saksassa.

Paketteihin voi laittaa mukaan myös esim. kirjoja, makeisia, hanskat, lapaset, pelit jne. Suklaa, elintarvikkeet ja kynttilät eivät kuitenkaan näihin paketteihin sovellu. Paketin sijaan voi antaa myös rahalahjoituksen. Siitä lisää osoitteessa merimieskirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Merimieskirkko toimii ulkomailla asuvien ja liikkuvien suomalaisten parissa sekä tekee kansainvälistä merenkulkijatyötä Suomen satamissa. Merimieskirkkopiirit ovat seurakunnissa toimivia tukiryhmiä, jotka keräävät varoja Merimieskirkon työn hyväksi.

(Merimieskirkko ry, Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 31.10.2016 / MV)

Mon Oct 31 08:21:01 EET 2016