Martin seurakuntataloon vihdoinkin hissi

Martin seurakuntataloon Huovintielle on vihdoin saatu hissi. Hissi mahdollistaa esteettömän pääsyn rakennukseen. Hissi vihitään käyttöön keskiviikkona 20.12. klo 14. Seurakuntalaiset ovat tervetulleita paikalle. Luvassa on ohjelmaa ja kahvitarjoilu. Tervetuloa!

Vaalea rakennus, ulkopuolella hissi.

Martin seurakuntataloon on saatu kauan odotettu hissi. Kuva Juhani Mistola

Kauan odotettu Turun Martin seurakuntatalon hissi (Huovinkatu 8, Turku) on viimein rakennustarkastajan hyväksymä ja täysin toimintakuntoinen.

Hissi on tärkeä osa Turun Martinseurakuntaa erityisesti siksi, että se tekee seurakuntatalon ja sen tilaisuudet esteettömiksi. Muun muassa Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän vammaisneuvosto pitää uudistusta erittäin positiivisena asiana.

Hissi kulkee pyöräkellarista juhlasalin eteiseen ja mahdollistaa esteettömän pääsyn kaikkiin seurakuntatalon kokoontumistiloihin. Hissi on sijoitettu rakennuksen ulkopuolelle yläpihalle.

Hissiä on suunniteltu jo pitkään ja varsinainen rakennustyö käynnistyi keväällä 2023. Arkkitehtisuunnittelun toteutti LPR-Arkkitehdit Oy ja Martekka Oy toimi pääurakoitsijana. Hissin rakennuttamisen kustannuksiksi arvioitiin 400 000 euroa ja tässä budjetissa pysyttiin odotusten mukaisesti. Hissin nostokapasiteetti on 800 kg / 9 henkilöä.

Martin seurakuntatalo kuuluu, Martinkirkon tavoin, valtakunnallisesti merkittävien rakennettujen kulttuuriympäristöjen piiriin eli ns. RKY-alueeseen.

Nyt on aihetta juhlaan, niinpä kutsummekin kaikki seurakuntalaiset vihkimisjuhlaan ke 20.12. klo 14. Ohjelmassa on luvassa mm. vihkipuhe ja musiikkia. Kahvitarjoilu. Tervetuloa!

(Martinseurakunnan viestintä 15.12.2023 / Juhani Mistola)

Fri Dec 15 16:40:00 EET 2023