Eläinten joulurauha julistetaan jälleen Mikaelinkirkolla

Eläinten joulurauha julistetaan 17. kerran Mikaelin kirkonmäellä 10.12. klo 14 yhteistyössä Turun eläinsuojeluyhdistyksen kanssa. Joulurauhan julistaa Turun Mikaelin seurakunnan kirkkoherra Jouni Lehikoinen. Tapahtuman jälkeen joulukulkue eläinten joulurauhan jatkoille Kauppatorille.

Eläinten joulurauhan julistus Mikaelinkirkolla su 10.12. klo 14.png

Eläinten joulurauha julistetaan jälleen Mikaelin kirkolla 10.12. klo 14 - tänä vuonna seitsemännentoista kerran. Joulurauhan julistaa Turun Mikaelin seurakunnan kirkkoherra Jouni Lehikoinen.
Lämminhenkinen ulkoilmatapahtuma kerää kokoon eläimiä ja eläinten ystäviä.

Tervehdyksen Turun eläinsuojeluyhdistykseltä tuo puheenjohtaja Taru Säteri ja juhlapuhujana toimii yhdistyksen juuri aloittanut toiminnanjohtaja Sari Pesonen. TESY jakaa tapahtumassa kunniakirjat ja maininnat vapaaehtoisilleen.

Eläinten joulurauhan jatkot torilla

Joulurauhan julistuksen jälkeen toteutetaan ”Eläinten joulurauhan jatkot”, rauhanomainen kulkue, joka suuntaa kohti Kauppatoria TESYn eläinpelastusauton (ELPAn) johdolla. Kulkue saapuu Turun Joulutorille arviolta noin klo 15.30, jolloin tapahtumassa mukana olevat tahot pääsevät kertomaan Joulutorin lavalla toiminnastaan. Ohjelma Joulutorilla päättyy noin klo 16.

Kauppatorilla pääset tutustumaan mm. Turun eläinsuojeluyhdistyksen laajaan toimintaan, kuulemaan ELPAn ja eläinten hätäkeskuksen toiminnasta sekä siitä, millä eri tavoin voit auttaa vapaaehtoisena.

Osallistu "”Anna lahja eläimelle” – keräykseen"

Koko tapahtuman aikana Mikaelinkirkolla ja kulkueen jälkeen Kauppatorilla voit tukea eläinsuojelutyötä osallistumalla TESYn ”Anna lahja eläimelle” – keräykseen. Keräyksessä otetaan vastaan rahalahjoituksien lisäksi eläintenruokaa sekä tarvikkeita. Lahjoituksia voit tuoda Mikaelin kirkolle 13.45 alkaen, tai Kauppatorille, jossa lahjoituksia otetaan vastaan 15.00-16.30.

Iloisesta joulutunnelmasta voit tulla nauttimaan myös ilman omaa lemmikkiä. Joulurauhan julistusta ovat järjestämässä Mikaelin kirkomäellä Mikaelin seurakunta ja Turun eläinsuojeluyhdistys (TESY) ja eläinten joulurauhan jatkoja torilla lisäksi Turku Center, Turun kaupunki, sekä Hännät Heiluu.

Toivotamme kaikki eläimet ja eläinten ystävät tervetulleiksi mukaan!

2023-12-06 21:43:00.0