Kauneimpia joululauluja puolensataa kertaa

Kauneimmat joululaulut kaikuvat maailman lasten puolesta jo 51. kerran. Suomen Lähetysseuran ja evankelis-luterilaisten seurakuntien järjestämistä laulutapahtumista on tullut erottamaton osa suomalaista joulunodotusta. Turkulaiset ja kaarinalaiset laulavat kauneimpia joululauluja tänä vuonna peräti 55 yhteislaulutilaisuudessa.

Kauneimmat joululaulut -logo

Kauneimpien joululaulujen kausi alkoi saamenkielisillä joululauluilla 30.11. Suurin osa laulutilaisuuksista pidetään kirkoissa ja seurakuntakodeilla kahtena adventtisunnuntaina 10.12. ja 17.12. mutta Kauneimpiin joululauluihin voi osallistua vielä tapaninpäivänäkin, silloin Martinkirkossa. Joululauluja voi laulaa joululaulutilaisuuksissa saamen lisäksi suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja saksaksi sekä myös viittomakielelle tulkattuna.

SUMU Big Band säestää Kauneimpia joululauluja Tuomiokirkossa lauantaina 9.12. klo 20 ja Mikaelinkirkossa sunnuntaina 10.12. klo 16 ja 18. Iltavirkuille Kauneimpia joululauluja on tarjolla Tuomiokirkossa perjantaina 15.12. klo 22, Mikaelinkirkossa lauantaina 16.12. klo 22 ja Mikaelinkirkossa jouluyönä 24.12. klo 22.

Kaikki joululaulutilaisuudet löytyvät Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän joulusivuilta www.turunseurakunnat.fi/joulu.

Kauneimpien joululaulujen yhteydessä voi lahjoittaa koulutusta, terveydenhoitoa ja turvaa kehitysmaiden kaikkein heikoimmassa asemassa oleville lapsille. Avun vie perille Suomen Lähetysseura, joka pyrkii parantamaan erityisesti tyttöjen, vammaisten ja syrjittyihin vähemmistöihin kuuluvien lasten asemaa.

Kauneimmat joululaulut soivat myös yhtenä Jouluradion kahdeksasta nettikanavasta osoitteessa jouluradio.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Nettikanavan tuottavat yhteistyössä Jouluradio ja Suomen Lähetysseura.

Jouluradion lanseeraama valtakunnallinen joululaulupäivä 15.12. kannustaa kajauttamaan joululauluja radion säestyksellä vaikka autossa tai lumitöissä, kotioloissa tai kavereiden kesken. Jouluradion antennitaajuus Turussa on 93,8 MHz.

Äänestä kauneinta joululaulua www.kauneimmatjoululaulut.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 3.12.2023  MV)

Sun Dec 03 15:00:00 EET 2023