Seurakunnat toivottavat joulurauhaa myös eläimille

Lemmikkejä muistetaan jouluna eri tavoin. Seurakunnat tarjoavat joulumielen nostatusta eläimille ja heidän ystävilleen hartausten ja joulurauhanjulistusten muodossa.

Milli poni mikaelinkirkon joulurauhatapahtumassa. kuva timo jakonen.

Mikaelinkirkon mäellä eläinten joulurauhanjulistus kajahtaa ilmoille sunnuntaina 10.12. klo 14. Ohjelmassa on musiikkia, yhteislaulua ja Turun Eläinsuojeluyhdistyksen puheenvuoro. Jo perinteeksi muodostuneessa tilaisuudessa on vuosien saatossa nähty koiria, kissoja, kaneja, vuohi, possu, poliisihevosia ja jopa haisunäätäkin. Tunnelma on aina ollut positiivinen ja hauskan rento.

- Eläimet kuuluvat kotien perhepiiriin ja ovat tärkeitä perheenjäseniä, siksi jouluna tulee huomioida ja olla kiitollisia myös heistä, sanoo Mikaelinseurakunnan kirkkoherra Jouni Lehikoinen.

Tänä jouluna järjestetään ensimmäistä kertaa myös joulurauhanjulistuksen jatkot Turun kauppatorilla. Turun ydinkeskustayhdistyksen ideoimaan tapahtumaan edetään kulkueena kirkolta torille, jossa on tarjolla glögiä.

Maarian pappilan pihapiirissä torstaina 14.12. klo 18 alkavaan joulurauhanjulistukseen ovat tervetulleita kaikki eläimet ja ihmiset. Luvassa on hartaus ja musiikkia sekä lämmikkeeksi glögiä Eläinten Hyvinvointiyhdistys Lemmikin toimesta.

Henrikinkirkon pihalla vietetään puolestaan eläinystävien kera Hau hau -hartautta keskiviikkona 20.12. klo 18. Tarjolla on lämmintä mehua ja pientä purtavaa, myös karvakamuille. Tapahtumassa on mahdollisuus rukoukseen, lauluun ja uusien ystävien tapaamiseen.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 29.11.2023 / JK)

Wed Nov 29 15:02:00 EET 2023