Hyvän tunnelman myyjäissesonki alkaa: joulumieltä, jouluruokaa ja käsityölahjoja

Seurakuntien ja yhteisöjen perinteinen joulumyyjäissesonki on ovella. Leivonnaiset ja muut jouluherkut, käsityöt ja askartelut, monenlainen jouluidea ja tunnelman nostattaja katetaan myyntipöydille ensimmäisen adventin viikonloppuna ja itsenäisyyspäivänä.

joulutorin pöytä ja asiakkaita

Pyhän Katariinan kirkkoaukion joulutorilla vuonna 2015. Kuva Timo Jakonen.

Seurakuntien diakonian ja lähetystyön lisäksi myyjäisiä ovat järjestämässä muun muassa Martat ja partiolaiset, jotka keräävät varoja toimintaansa hyvän mielen myyjäisissä.

Adventtiviikonlopun joulumyyjäiset aloitetaan Kaarinan kirkolla (Voudinkatu) lauantaina 2.12. 10–14. Henrikinkirkolla (Peltolantie 2) adventtimyyjäiset ovat klo 11-13, Uittamon seurakuntakodissa (Rusthollinrinne 1) klo 11-13 ja Martin seurakuntatalolla (Temppelinkatu 1) klo 12–14. Karderoopin joulumyyjäisiin (Kaarlentie 2) klo 11–13 on pystytetty myös jouluinen askartelupöytä.

Ensimmäisenä adventtisunnuntaina 3.12. Varissuon kirkolla (Kousankatu 6) pidetään joulumyyjäiset klo 12 alkavan Hoosiannamessun jälkeen. Maarian pappilan (Sorolaisenkatu 4) laulumyyjäisissä on 100-vuotiaan Verbum Sonans -kuoron laulujen lisäksi myynnissä jouluherkkuja - muun muassa eettisiä vegaanisia syötäviä - klo 11.30-14.

Myyjäissesonki huipentuu itsenäisyyspäivänä 6.12. partiolippukuntien perinteisiin myyjäisiin Nuortentalolla (Eerikinkatu 1) klo 11-14 sekä Joulutoriin Pyhän Katariinan kirkkoaukion miljöössä (Kirkkotie 46) klo 11-14. Joulutorin ohjelmaa on rakennettu myös perheen pienimmille, joita odottavat poniajelu, vuohivaljakko, kaverikoirat ja tietenkin joulupukki. Joulutorilla on pop-up-joululauluhetkiä ja Pyhän Katariinan kirkossa pieni itsenäisyyspäivän konsertti klo 12. Opastettu kierros Katariinan hautausmaalle alkaa klo 12.30.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 27.11.2023 / MV)

2023-11-27 14:43:00.0