Apulaispiispa Oscar Lema Tansaniasta Turussa perjantaina 24.11. klo 18

Tervetuloa – Karibu! Martinkirkossa koetaan afrikkalaisia tuulia ja iloista meininkiä perjantaina 24.11., kun vierailulle saapuu Tansanian evankelis-luterilaisen kirkon, Victorianjärven itäisen hiippakunnan pappi, apulaispiispa Oscar Lema.

Oscar Lema, taustalla kesäinen maisema.

Tansanialainen apulaispiispa Oscar Lema.

Lema tuo terveiset yhdestä nopeimmin kasvavista luterilaisista kirkoista. Hiippakunnan alueella asuu noin 17 000 kristittyä, mutta monet alueen ihmisistä elävät yhä perinteisen kulttuurin ja uskonnon vaikutuspiirissä. Lemanin mukaan lähetystyössä riittääkin haasteita. Työntekijöitä ei ole tarpeeksi kasvavan kirkon tarpeisiin. Tällä hetkellä hiippakunnan alueella on rakenteilla noin 20 kirkkoa, joita kyseisen alueen ihmiset eivät pysty rakentamaan itse, vaan työhön tarvitaan ulkopuolista apua.

- Monet organisaatiot ja järjestöt voivat tehdä hyvää, mutta vain kirkko voi julistaa evankeliumia, Lema sanoo.

Martinseurakunnan Missioyhteisön Iloa Ilmassa! -tapahtumassa Martinkirkossa ovat Leman lisäksi mukana Kalajoen Kristilliseltä Opistolta pastori Hanna Oja-Nisula, joka on ollut lähetystyössä Tansaniassa reilun kymmenen vuoden ajan ja Martinseurakunnan pastori Liisa Kuusela, joka oli kesällä Leman hiippakunnassa vapaaehtoisena. Musiikista tilaisuudessa vastaa Missiomessun musatiimi. Tapahtuman päätteeksi on kahvitarjoilu.

Iloa Ilmassa! -tapahtuma Martinkirkossa pe 24.11. klo 18

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 21.11.2023 / JK, PH)

Tue Nov 21 10:38:00 EET 2023