Tasa-arvoinen kristinusko? Muutosten teologiaa Henrikinkirkossa

Voiko kristinusko olla tasa-arvoinen uskonto? Mihin tarvitaan feministiteologiaa? Miten feministiteologia pyrkii muuttamaan naisen roolia kristinuskossa? Muutosten teologiaa -sarjassa TM Aino Vihonen avaa feministiteologian näkökulmia kristinuskoon Henrikinkirkossa 11.10. klo 18.30.

Muutosten teologiaa teemakuva, jossa kameran linssin läpi näkyy risti maisemassa.

Vihonen on gradussaan tutkinut emeritapiispa Irja Askolan feministiteologiaa otsikolla Voimaannuttavat Raamatun naiset.

Vihonen toimii myös Kirkon Ulkomaanavun nuorisoverkosto Changemakerissa ja valtakunnallisen Nuorten aikuisten vaikuttamisryhmä NAVI:n varapuheenjohtaja.

Ilta feministiteologiasta alkaa Henrikinkirkossa (Peltolantie 2, Turku) keskiviikkona 11.10. klo 18.30. Puheenvuoro on osa Muutosten teologiaa -luentosarjaa.

”Kristinusko on lähtökohdiltaan vallankumouksellista. Syntyaikoinaan se pyrki tasa-arvoistamaan ihmisten väliset suhteet. Tämäntapaista ajattelua ja toimintatapaa tarvitaan edelleen, oli kyse sitten ihmisistä tai ihmisen suhteesta luomakuntaan”, toteaa luentosarjaa järjestänyt Henrikinseurakunnan kappalainen Anna-Kaisa Kallio.

Luentosarjan järjestävät Turun Henrikinseurakunta ja Kirkko Turussa ja Kaarinassa / yhteiskunnallinen työ.

www.turunseurakunnat.fi/muutostenteologiaa

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 10.10.2023)

Eetu Myllymäki
Eetu Myllymäki
yhteiskunnallisen työn pappi

Eetu Myllymäki on yhteiskunnallisen työn pappi. Eetu on keskittynyt kirkon seinien ulkopuolella tapahtuvaan työhön. Hän kohtaa ihmisiä mm. Meyerin Turun telakan työpaikkapappina, Turun seudun TST ry:n toiminnassa ja Sirkkalan päiväkeskuksessa. Eetuun voit olla yhteydessä, jos sinulla on vaikkapa jokin idea, joka liittyy pitkäaikaistyöttömien hyvinvointiin.

Työssä Eetua kiinnostaa erityisesti asunnottomuuteen ja asumisen onnistumiseen liittyvät asiat. Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän ympäristövastuuta Eetu edistää ymppäkerhossa, johon kuuluu ympäristöasioista kiinnostuneita kirkon jäseniä.

Wed Oct 11 11:33:07 EEST 2023