Porkkanamarkkinoilla tarjolla syyskauden satoa

Perinteisiä Porkkanamarkkinoita vietetään lähetystyön hyväksi Tuomiokirkkotorilla lauantaina 16.9. klo 10-13. Mukana runsaasti myyjiä ja hauskaa ohjelmaa lapsille!

Kuvassa Porkkanamarkkinoiden ohjelma, joka on kerrottu myös tekstissä.

Porkkanamarkkinoille tulevat myymään satokauden tuotteita seurakunnat Pöytyältä ja Mynämäestä Lietoon ja Saloon.

Seurakuntien vapaaehtoiset Turun seudulta myyvät satokauden tuotteita, kuten omenoita, juureksia, hilloja ja mehuja. Lisäksi voi ostaa käsitöitä ja porkkanakeittoa. Markkinoilla on myös lettukahvila.

Seurakunnista ovat mukana Pöytyän seurakunta, Mynämäen seurakunta, Ruskon seurakunta ja Vahdon kappeliseurakunta, Maskun seurakunta, Liedon seurakunta, Salon seurakunta, Henrikinseurakunta ja  Mikaelinseurakunta Turusta sekä muista toimijoista Lähetysyhdistys Betel ja Turkuseura-Åbosamfundet.

Porkkanamarkkinoiden teemana on tänä vuonna vastuullisuus. Markkinoiden tuotto menee Suomen Lähetysseuran Tasaus-keräykselle. Lähetystyön kuulumisia on paikan päällä on kertomassa SLS:n Latinalaisen Amerikan aluejohtaja Arja Koskinen.

Markkinahumun lisäksi ohjelmaa on luvassa koko perheelle sekä torilla että kirkossa. Tapahtumassa esiintyy SUMU-orkesteri Rami Koskisen johdolla. Esiintymislavalla lapsia puolestaan viihdyttävät kirkonrotat HiIda ja Hulda sekä Turkuseuran Nappe Naakka ja linnut. Uutuutena mukana on myös Turkuseuran oma koju.

-    Toivottavasti kävijät saavat syksyisen iloisen markkinatunnelman ja hyvän mielen. Samalla voi tukea maailman heikoimmassa asemassa olevia, sanoo Tuomiokirkkoseurakunnan pastori Tuomas Vaura.

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 5.9.2023 / Johanna Kemppainen)

2023-09-15 11:00:00.0