Seurakunnassa etsitään sinkkuja

Deittailu seurakunnassa kuulostaa ehkä vieraalta, mutta juuri sitä on luvassa pikadeittitapahtuman muodossa Eerikinkatu 3:n juhlasalissa perjantaina 13.10. Kyseessä on yksinasuvien toiminnan järjestämä ilta, jossa yksinasuvat pääsevät tutustumaan uusiin ihmisiin. Aikaa vastinpariin tutustumiseen on vain muutama minuutti, sitten vaihdetaan seuraavaan.

Nuori nainen papin paidassa hymyilee.

Jenni Pihajoki toivoo, että erityisesti sinkkumiehet löytäisivät Pikadeiteille. Kuva: Eeva-Kaisa Ahlamo

- Pikadeittejä yritettiin järjestää jo keväällä, mutta tuolloin miehiä ei ilmoittautunut tarpeeksi, kertoo pastori Jenni Pihajoki. - Nyt toivommekin, että tavoittaisimme miespuolisia sinkkuja runsaammin!

Pikadeitit koetaankin hyväksi mahdollisuudeksi tutustua uusiin ihmisiin helposti ja rennolla tavalla, kun yhden henkilön kanssa jutellaan vain muutama minuutti, ja sitten juttukaveri jo vaihtuukin. Toive Pikadeiteistä on tullut nimenomaan yksinasuvien toiminnassa mukana olevilta.

- Yksinasuvat eivät ole yhtenäinen ryhmä. On yksinasuvia, jotka eivät halua parisuhdetta, ja yksinasuvia, jotka sellaisen mielellään haluaisivat, sanoo Tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyöntekijä Kaija Jokinen. – Emmehän me myöskään tiedä, millaisia ihmissuhteita deiteistä voi syntyä.

Joku voi löytää parisuhteen, tai vaikka hyvän kaverin. Tärkeää on yrittää taklata yksinäisyyttä kaikilla mahdollisilla tavoilla.
Illan aloittavat yli 60-vuotiaille järjestettävät deitit klo 17. Välissä nautitaan kaikille yhteiset kahvit, ja sen jälkeen jatketaan n. 40-60-vuotiaille suunnatuilla deiteillä klo 19.30. Pikadeitit kahvitarjoiluineen maksavat 10€. Deiteille ilmoittaudutaan 6.10. mennessä verkossa osoitteessa lyyti.in/pikadeitit2

Pikadeitit Eerikinkatu 3:n juhlasalissa perjantaina 13.10. klo 17-21. Ilmoittautuminen verkossaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Tuomiokirkkoseurakunnan viestintä 19.9.2023 / EKA)

2023-09-19 10:30:00.0