Nuku ulkona Maariassa ja Kuusistossa Suomen luonnon päivänä

Maarian pappilan puutarha ja Kaarinan Kuusiston kirkon seutu avautuvat ulkona nukkujille Suomen luonnon päivänä lauantaina 26.8. Loppukesäinen luonto houkuttaa nauttimaan yhdessäolosta ja pimentyneen yön tunnelmasta.

Kuvassa omenapuun alla kaksi valaistua telttaa. Sininen yötaivas. Tekoälyn luoma kuva.

Maarian kirkon vieressä sijaitsevan Maarian pappilan puutarhassa, omenapuiden katveessa, on tilaa viidelle kymmenelle telttakunnalle. Iltakuudelta alkavan telttailun ohessa Suomen luonnon päivän illassa on luvassa yhteislaulua ja muuta musisointia. Maarian kirkossa alkaa yöhartaus ja musiikkihetki klo 23. Aamulla on tarjolla aamupala pikkurahalla (5e). Jos makuupussi on liian ohut, vettä ripsauttaa liikaa tai telttaan ryömii ei-toivottu hämähäkki, yötä voi jatkaa Maarian pappilan tallin tiloissa.

Nuku yö ulkona Maarian pappilan puutarhassa -tapahtumaan ei ole ikärajaa, mutta ennakkoilmoittautuminen koko telttakunnasta tarvitaan – ilmoittautumislomake löytyy verkosta www.lyyti.in/nukuyoulkonapappila23Linkki avautuu uudessa välilehdessä. Tapahtuma on päihteetön. Mukana ovat Maarian seurakunnan nuorisotyöntekijät. Tapahtuma on myös osa Turun kansallisen kaupunkipuiston 10-vuotisjuhlavuotta. Lisätietoja osoitteesta www.maarianseurakunta.fi.

Kaarinan seurakunnan vanhan Kuusiston saaristokirkon ympäristössä koetaan Suomen loppukesän yötä niin ikään klo 18 alkaen. Kuusiston kirkolla voi yöpyä teltan lisäksi myös riippumatolla. Kesäyön ohjelmaan Kuusiston kirkolla sisältyy muun muassa grillausta, rukoushelmien valmistusta, nuotiomusiikkia ja tuutulaulukonsertti. Tapahtuma päättyy sunnuntaiaamuna messuun ja brunssiin.

Kuusiston Nuku yö ulkona -tapahtuma on suunnattu aikuisille. Ilmoittautumiset Kuusiston Nuku yö ulkona -tapahtumaan 13.8. mennessä osoitteeseen kaarina.diakonia@evl.fi tai seurakuntasihteerille 040 3417312.

Nuku yö ulkona -tapahtumat Maarian pappilan puutarhassa ja Kuusiston kirkolla ovat osa Suomen LadunLinkki avautuu uudessa välilehdessä järjestämää valtakunnallista tapahtumaa.

Maarian pappilan osoite on Sorolaisenkatu 4 Turku ja Kuusiston kirkon Linnanrauniontie 157 Kaarina.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 8.8.2023 / Kuva: tekoälyn luoma kuva / Maarian seurakunta

Kari Sinkkonen
Kari Sinkkonen
nuorisotyönohjaaja

Olen Kari Sinkkonen, nuorisotyönohjaaja Maarian seurakunnassa. Työskentelen varttuneiden nuorten parissa koko seurakunnan alueella. Tosin virallisesti Länsi-Maarian alueella. Järjestämäni toiminta keskittyy kuitenkin lähinnä tilaamme Leaf-Centerin yhteydessä. Toki teen myös paljon yhteistyötä muidenkin työmuotojen ja yhteistyötahojen kanssa.

Olen vannoutunut luontoihminen, joten ei varmaan ole yllätys, että pidän kovasti leirien ja retkien järjestämisestä. Kalastus on erityisen mukavaa. Olen myös aika kova nikkaroimaan kaikenlaista ja kitarakin pysyy kädessä. Soikin vielä kohtuullisesti. Laulelen myös mieluusti.

Kotona minulla on vaimo ja kissa. Lapset, poika ja kolme tytärtä, ovat jo aikuisia. Pappakin olen jo ilokseni tuplasti.

Työssäni koen tärkeäksi sen, että saan olla hyvän ja rakastavan Jumalan käsinä loistavassa työtiimissä ja saan kohdata ihmisiä. Olenkin aina sanonut, että jos minulla tai taivaan Isällä ei ole enää mitään sanottavaa nuorille, niin on aika lopettaa nämä työt... Ei ne lopu koskaan.

Siunausta kaikille!

Anna-Kaisa Leppänen