KouluSaapas etsii luotettavia aikuisia päivystystiimiin

Seurakuntayhtymä etsii lasten ja nuorten hyvinvoinnista vastuuta kantavia aikuisia mukaan KouluSaapas-toimintaan.
KouluSaapas on jalkautuvaa nuorisotyötä ja sen sydämellinen ydin ovat kiireettömät kohtaamiset.

koulusaapas.png

KouluSaapas jalkautuu koulun lähiympäristöön ja kohtaa alueen kouluikäisiä ja nuoria. Toiminnan toteutuksessa mukana ovat koulutetut vapaaehtoiset.

Toiminta on Turussa vielä uutta. Keväällä alkaneen pilottitoiminnan yhteistyökouluna on Hirvensalon Syvälahden koulu ja päivystyskertoja kertyi keväällä jo seitsemän: toistasataa kohtaamista ja myös useita pidempiä keskusteluja lasten ja nuorten kanssa. Pilotoinnin päätteeksi KouluSaapasta saatetaan tarjota muillekin kouluille Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän alueella.

Jos olet täysi-ikäinen ja luotettava ja sinua kiinnostaisi antaa aikaasi kerran tai useammin kuussa lasten ja nuorten hyväksi, niin ilmoittaudu mukaan KouluSaapas-päivystäjien tiimiin.

Vapaaehtoisten koulutus järjestetään Turussa Syvälahden nuorisotilalla 2.–3.9. Koulutus on maksuton ja siihen voi ilmoittautua osoitteessa https://forms.office.com/e/uppyn3dVvhLinkki avautuu uudessa välilehdessä (linkki avautuu uudessa ikkunassa). Ilmoittautumislomake kannustaa pohtimaan muun muassa omaa suhdetta vapaaehtoisuuteen: millainen olen vapaaehtoisena ja mikä minua motivoi vapaaehtoisuudessa. Koulutukseen sisältyy myös haastattelu. Osallistujille on tarjolla kahvit ja lounas.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 3.8.2023)

Kysy lisää

Thu Aug 03 11:54:00 EEST 2023