Seurakunnat mukana Turun Taiteiden yössä 17. elokuuta

Turun ja Kaarinan seurakunnat osallistuvat monipuolisella ohjelmalla Turun Taiteiden yö -tapahtumaan torstaina 17.8. klo 17 alkaen.

Martinkirkon urkupillit alaviistosta kuvattuna.

Kuva: Timo Jakonen

Seurakuntien Taiteiden yön ohjelma

Vartiovuorenpuisto klo 17‒20

Tule askartelemaan Arjen sankari -tikkunukke, tutkailemaan millainen olet itse ja millainen nukke on ja tekemään nukella esityksiä. Vartiovuoren kesäteatterin lavalla esiintyvät Kirkonrotat sekä Kas kummaa! -nukketeatteriesityksessä Kaksi porsasta ja susi. Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän varhaiskasvattajat ovat mukana Vartiovuorenmäen Perheiden taiteiden yö -tapahtumassa klo 17‒20.

Potretteja Tuomiokirkon luona klo 18–20

Tule perheesi tai ystäväsi kanssa valokuvaan! Potretteja ottaa valokuvaaja Mika Okko. Kuvan tarjoaa Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä. Perheasiain neuvottelukeskus järjestää kuvauksen.

Urkumaraton Martinkirkossa klo 18‒21.30

Martinkirkon upeat urut kajahtavat taas Turun taiteiden yönä. Seitsemän urkuria, Sini Huopaniemi, Pami Karvonen, Maiju Laurila, Anton Seppänen, Filip Schauman, Julia Tamminen ja Aada Wirberg, soittavat monipuolista urkumusiikkia laidasta laitaan. Pistäydy kuuntelemaan tai viivy pitempään! Vapaa pääsy ja ohjelma.

Turun tuomiokirkko klo 20‒23

Tuomiokirkon seinät ovat kuulleet rukouksia jo 723 vuotta. Tule kokemaan vuosisatainen rukouspolku! Voit jättää myös oman rukouksesi. Illan päättää kitaramusiikki kynttilänvalossa klo 22‒23, Matias Kari soittaa. Vapaa pääsy.

Konstens natt, Åbo svenska församling

Biskopsgatan 15 kl. 17–21. Välkomna att träffa församlingens medarbetare på Konstens natt! Vi bjuder på trevligt sällskap, popcorn och vår pinfärska höstbroschyr!

Mössjakt kl. 18‒18.30 och 19‒19.30 i Åbo domkyrka. Kom och sök efter mössen som har sprungit och gömt sig i kyrkan. Hur många möss kan du hitta? Församlingens barnprogram under Konstens natt.

Välsignelse vid skolstarten kl. 18.30 i Åbo domkyrka. Det är spännande att börja skolan efter sommarlovet. Det är bra och tryggt att vid skolstarten be om Guds välsignelse inför allt det nya och spännande. Hela familjen och faddrarna är välkomna!

Lisäksi Wauto nuorille

Walkers-auto lähtee kohtaamaan Turun seudun nuoria ensimmäisen kerran Turun Taiteiden yönä Tuomiokirkon edustalle puiston viereen noin klo 19-22.  Walkers-autolla eli Wautolla nuoret voivat viettää vapaa-aikaansa toistensa ja turvallisten aikuisten seurassa. Wauto on Aseman lapset ry:n, Maarian seurakunnan ja diakonian yhteistyötä.

(Seurakuntayhtymän viestintäpalvelut 12.7.2023 / RK - lisäys 28.7.2023 ja 11.8.2023 / MV)

2023-07-12 08:54:00.0