Aristoteles-lukupiiri: Mitä on hyvä elämä?

to 18.4. klo 17.00
Aristoteles-lukupiiri: Mitä on hyvä elämä?

Turun tuomiokirkko

Mitä on hyvä elämä? Mitä on onnellisuus? Mitä ovat hyveet? Mitä on oikeudenmukaisuus?

Hyvän elämän ja onnellisuuden pohdintojen äärellä ollaan Turun tuomiokirkossa kokoontuvassa Aristoteles-lukupiirissä. Lukupiirissä luetaan Aristoteleen Nikomakhoksen etiikka -teosta.

Aristoteleen Nikomakhoksen etiikka on länsimäisen eettisen ajattelun perusta. Se on vaikuttanut lähtemättömästi myös kristilliseen ajatteluun.

Jokaisella kokoontumiskerralla luetaan yksi kirja. Oppaana Aristoteleen ajatteluun käytetään Tuomas Akvinolaisen laatimaa kommentaaria teokseen. Tapaaminen alkaa lyhyellä alustuksella päivän tekstiin.

Osallistuminen ei edellytä aiempaa Aristoteles-tuntemusta, joten kaikki ovat tervetulleita mukaan! Lukupiirissä luetaan Simo Knuuttilan laatimaa käännöstä, joka on lainattavissa esimerkiksi kaupungin kirjastoista.

Lukupiiriä järjestämässä ovat Turun tuomiokirkkoseurakunnan, Turun yliopiston ja Åbo Akademi.

Lukuohjelma:
To 1.2.2024 VIII kirja
To 14.3.2024 IX kirja
To 18.4.2024 X kirja

Lisätietoja: Tuomas Vaura (tuomas.vaura@evl.fi)

Tuomiokirkkoseurakunta

seurakuntapastori | Reverend