Keskiajan Turku Tuomiokirkossa 29.6.-2.7.2023

Vuonna 1300 vihitty Turun tuomiokirkko henkii aitoa keskiaikaa. Jylhät holvit, hämyinen tunnelma ja kiehtova äänimaisema sulosointuineen vievät syvälle historiaan. Niin myös messujen ja hetkirukousten vuosisatainen perinne. Tuomiokirkon katoliselle keskiajalle, aina keskiajan alkuun saakka, kantavat myös keskiaikaiset pyhimyspatsaat Tuomiokirkkomuseossa.

Keskiajan Turku Tuomiokirkossa to-su 29.6.-2.7.

Tuomiokirkko ja Tuomiokirkkomuseo auki joka päivä klo 9-18. Museoon vapaa pääsy tapahtuman ajan. Jumalanpalvelusten ja kirkollisten toimitusten aikana kirkossa ja museossa ei voi kierrellä. (Lauantai-iltapäivä klo 13.30-18 kirkko on varattu vihkimisille.)

Holvikahvila Domcafé auki kirkon kivijalassa joka päivä klo 11-18.

Jumalanpalveluksia

Hartautta, sielun ravintoa ja Jumalan sanaa Tuomiokirkossa joka päivä klo 12 (sunnuntaina ruotsin kielellä) sekä lauantaina klo 18 ja sunnuntaina klo 10.

Pyhän Hengen kappelissa (Pyhän Hengen kirkon raunioissa Casagrandentalon alakerrassa, Linnankatu 3) vesper torstaina ja perjantaina klo 18 sekä vielä ranskan kielellä torstaina klo 17.

Opastuksia keskiaikaiseen Tuomiokirkkoon

Joka päivä klo 13 ja klo 16

Englannin kieltä taitaville myös perjantaina ja sunnuntaina klo 15

Liput 2€ kappaleelta Domcafésta, kirkon kivijalasta. Lauantain opastukset ovat ulkona.

La Mandragola -yhtyeen keskiaikaista musiikkia

Perjantaina klo 19

Konsertissa kuullaan monipuolinen läpileikkaus vanhasta musiikista 1300-luvun lopulta aina 1600-luvun alkupuolelle asti. Käytettävät soittimet on tehty näiden aikojen mallien mukaan ja niiden äänimaisema tarjoaakin historiallisessa kaupungissamme hienon aikamatkan menneisyyteen! Keskiajalle johdattavat Mats Lillhannus, laulu, Juhani Listo, sinkki, Jarmo Korhonen, dulcian sekä Pilvi Listo, cembalo ja urut. Liput 15€

Keskiajan Turku -tapahtuman päätösvesper keskiaikaiseen tapaan