Blues Brothersin säveliä gospelmessussa

Helluntaina 15.5. klo 17 vietetään Mikaelinkirkossa gospelmessua Blues Brothers -elokuvan hengessä.
IMG_4457_M.jpg

Mustaa gospelia esittävän Aboa Gospel -kuoron solistina toimii popmuusikko Jippu. Svengistä vastaa myös Joonatan Raution johtama bändikokoonpano.

Kuoron johtaja Silvia Koski kertoo valinneensa messuun Blues Brothers -elokuvasta tuttujen kappaleiden lisäksi afrogospelin klassikoita Swing lowsta Oh when the saintsiin.

Mikaelinkirkossa on ollut kevätkaudella joka toinen sunnuntai kevyempi iltamessu. Päämääränä oli tehdä jotain uudenlaista ja 2000-luvulle sopivaa. Messu päätettiin toteuttaa yhteisöllisenä ja tehdä vapaaehtoisten avustamana. Tyyliä nuorennettiin, rakennetta yksinkertaistettiin, kulttuuria kevennettiin ja sanomaa syvennettiin.

Tämä gospelmessu huipentaa Mikaelmessujen kevätkauden, kertoo illan juontaja kappalainen Pasi Jaakkola. Puhepuolesta vastaa Seppo Niemeläinen ja lapsille on messussa tarjolla omaa ohjelmaa pyhäkoulussa.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 9.5.2016 M.M)

2016-05-09 15:11:00.0