Uusia mahdollisuuksia?

Elämässä on aivan liikaa itsestäänselvyyksiä. Terveys, toimeentulo, läheiset ihmiset, koti ja työ kuuluvat kärkiviisikkoon. Ulkonaisen hyvinvoinnin keskellä sisäinen tyhjyys ja hätä hiipivät kuin takaovesta sisälle. Elämän rakennusaineina raha ja materia eivät riitä kovinkaan pitkälle. Tyytymättömyys on niiden karu sivutuote.

Kerrotaan kahdesta isän ja pojan välisestä suhteesta. Toinen isä kertoi, että pojalla ei koskaan ollut muuta asiaa kotiin kuin rahan pyytäminen. Toinen poika kertoi, että isä aina kysyi häneltä, tarvitsiko hän jotakin. Toinen oli vaativan laskelmoiva, kun taas toinen osasi arvostaa isän huolenpitoa.

Voisiko alkava vuosi olla meille enemmän täynnä huolenpitoa ja välittämistä kuin itsestäänselvyyksiä? Parhaimmillaan ne avaavat elämään uusia mahdollisuuksia-myös suhteessa Jumalaan.

kirkkoherra Jouni Lehikoinen

Lue tästä kevätesite sekä pääsiäisen ohjelma

seurakunta- ja viestintäsihteeri
Mikaelinseurakunta