Viestintäsuunnitelma: Tuhat vuotta toivoa – Kirkko Turussa ja Kaarinassa

Tunnistamme tarpeet

• Tunnistamme seurakuntalaisten viestintätarpeet ja kohderyhmien mukaiset kanavat.
  • Hyödynnämme viestinnässä paikallista tutkimustietoa ja palautetta.
  • Vahvistamme viestinnän ohjaamista ja koordinointia.
  • Luomme toimivat rakenteet ja käytännöt vapaaehtoisten ja luottamushenkilöiden viestintään.

Vahvistamme kirkon jäsenyyttä

• Vahvistamme jäsenyyttä kertomalla kirkon hyvästä työstä ja uskon merkityksestä.
  • Tarjoamme erilaisia mahdollisuuksia rakentaa suhdetta kirkkoon itselle merkityksellisellä tavalla.

Olemme näkyvissä

• Otamme Kirkko Turussa ja Kaarinassa -nimen käyttöön.
  • Olemme helposti tunnistettavia ulkomainoksissa, verkossa ja painetuissa materiaaleissa.
  • Nostamme kirkkovuotta esiin ilmoittelussa ja muussa viestinnässä.
  • Verkostoidumme ja osallistumme kirkon kannalta merkityksellisiin yhteistyömahdollisuuksiin.
  • Palvelemme ystävällisesti niin kasvokkain kuin verkossa.

Viestintä johtamisen tueksi

• Otamme tavoitteellisen viestintäsuunnittelun osaksi johtamista, toiminnan suunnittelua ja toteuttamista.
  • Vahvistamme mielikuvaa seurakuntayhtymästä hyvänä työnantajana.
  • Työyhteisöviestintämme on ajantasaista, vuorovaikutteista ja työhyvinvointia edistävää.

Tutustu viestintäsuunnitelman taitettuun versioon (pdf, aukeaa uudessa ikkunassa)