Pyhän Ristin kappeli

Vaalea, matala, moderni rakennus, jonka edustalla nurmikkoa ja kivetty käytävä.

Skarppakullantie 2, 20720 Turku

040 3417037 vahtimestari

040 3417253 siunaustilaisuudet ja uurnanlaskut (puhelinaika 9.00-14.00)

160

Pyhän Ristin kappeli rakennettiin vuosina 1965–67 Turun hautausmaan eteläosaan jo käytössä olevan hautausmaan ja uuden laajennusalueen liittymäkohtaan. Kappeli käsittää kolme erikokoista siunauskappelia, joita kutakin käytetään niin arkku- kuin tuhkahautausta varten suoritettavissa siunaustoimituksissa.

Aukioloajat ja tilavaraukset

Pyhän Ristin kappeli on avoinna hautauksia varten. Suljettu sunnuntaina ja maanantaina. Lisätietoja varauksista Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän hautatoimistosta.

Yläkerroksen suureen kappeliin mahtuu 160 saattovierasta, pieneen 60 ja alakappeliin 20 + lisätuolein 4 (=24 hlö).

Hautajaisissa

Pyhän Ristin kappelissa omaiset voivat seurakuntien hautatoimistossa asioidessaan sopia kappelin koristelusta. Pyhän Ristin kappelin alttarilla yleensä orkideoita. Muunlainen koristelu tilataan.

Betonista rakennttu Pyhän Ristin kappeli on kaksitasoinen. Ylemmässä tasossa sijaitsevat suuri ja pieni kappeli sekä näihin liittyvät tilat. Pohjakerroksessa on alakappeli.

Arkkitehti Pekka Pitkäsen suunnittelema kappeli on vihitty käyttöön 1967. Lue lisää kappelin arkkitehtuurista

Parkkipaikat

Pyhän Ristin kappelin läheisyydessä on pysäköintitilaa autoille. Julkisilla kulkuvälineillä pääsee pienen kävelymatkan päähän kappelista. Aikataulu- ja reittitiedot löytyvät Turun kaupungin palvelustaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (linkki johtaa ulkopuoliselle sivustolle ja aukeaa uudessa ikkunassa).

Esteettömyys: esteetön varauksin

• kahden auton invapysäköintipaikka kappelien sisääntulokatoksen vieressä - opastus tulosuunnassa pysäköintialueen oikeasta reunasta huoltoväylää pitkin
  • esteetön yhteys kappelille varsinaiselta pysäköintialueelta tulosuunnassa oikeasta reunasta huoltoajoväylää pitkin
  • esteettömät sisätilat ja inva-WC (koskee suurta ja pientä kappelia)