Katariinan pappila

Ulkokuva Katariinan pappilasta. Vaalea puurakennus, jonka edustalla kukkivat tulppaanit.

Pyhän Katariinan kirkkoaukio 7, 20540 Turku

040 341 7430 vahtimestari

70

Katariinan pappila kauniine saleineen sopii hyvin perhejuhlien viettopaikaksi. Pappilan yhteydessä on myös pieni kappeli.

Aukioloajat ja varaukset

Pappila on avoinna tapahtumien yhteydessä tai sopimuksen mukaan. Tiloja voi varata pappilan vahtimestarilta numerosta 040 341 7430.

Pappila juhlatilana

Katariinan pappilassa on moderni keittiö ja kolme varsin kaunista salia sekä kesäterassi. Pappilan yhteydessä on myös pieni kappeli. Lisäksi pappilassa on muun muassa toimistotila.

Pappilaan mahtuu istumaan noin 70 vierasta. Kahvikalustoa ja ruokailuvälineitä on 100 hengelle. Pappilassa on myös piano. Äänentoistolaitteet on mahdollista saada käyttöön varaamalla ne etukäteen vahtimestarilta.

Varausmaksu alle 50 vieraalta on 80 euroa. Jos vieraita on enemmän, varausmaksu nousee 120 euroon. Sen lisäksi tiloista peritään 25 euron tuntivuokraa. Pappilassa on myös erillinen 16 hengen huone, jonka perusmaksu on 40 euroa. Pöytäliinoista peritään pesumaksu 5 €/kpl.

Huomioithan, että Katariinan pappila on maksullinen myös kastetilaisuuden ja -juhlan osalta.

Siirry lukemaan lisää pappiloiden korvauksista

Pyhän Katariinan kirkon kupeessa sijaitseva vuonna 1816 rakennettu pappilarakennus koki täydellisen muodonmuutoksen, kun sen 375 neliön tilat saneerattiin kokoontumis- ja juhlatiloiksi vuonna 2005. Kirkkoherran pappilana rakennus on palvellut viimeksi 1990-luvun alussa.

Parkkipaikat

Katariinan pappilaan tultaessa autot voi pysäköidä Pyhän Katariinan kirkkoaukiolle. Kirkkoaukion parkkipaikat ovat Turun kaupungin parkkipaikkoja ja ne ovat kaupungin pysäköinninvalvonnan piirissä. Muistathan siis parkkikiekon pysäköidessäsi.

Pappilaan pääsee myös julkisilla kulkuvälineillä, joiden aikataulu- ja reittitiedot löytyvät Turun kaupungin palvelustaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (linkki johtaa ulkopuoliselle sivustolle ja aukeaa uudessa ikkunassa). Lähin bussipysäkki on n. 200 metrin etäisyydellä.

Esteettömyys: merkittäviä esteitä

• pääoven eteen voi ajaa autolla jättääkseen pyörätuolilla tai muulla apuvälineellä liikkuvan lähemmäksi sisäänkäyntiä
  • haasteellinen sisäänpääsy: ulko-ovella portaat, ei kaidetta
  • erilliset luiskat saa pyydettäessä, pyörätuolia käyttäville sisäänpääsy mahdollinen vain avustajan kanssa
  • sisällä korkeita kynnyksiä

to 11.4. klo 18.00

Pyhän Katariinan kirkkoaukio 7, 20540 Turku

Valoa yössä -ilta Katariinan pappilassa

Valoa yössä- luento Katariinan pappilassa. Kevään viimeinen luentoilta 11.4. klo 18.00. Kahvit ja iltatee ennen luennon alkua.