Henrikinkirkon seurakuntasalit

Punatiilinen kirkkorakennus, jonka edustalla kukkivia ruusupensaita.

040 341 7610 vahtimestari

150

Henrikinkirkko seurakuntasaleineen muodostaa nykyaikaiselle seurakuntatoiminnalle välttämättömän monitoimikeskuksen. Henrikinkirkolla on kirkkosalin lisäksi 3 erikokoista salia sekä 4 pienempää kokoontumistilaa.

• Seurakuntasali: henkilömäärä riveissä istuen 150, pöydissä istuen 74 (lisäjärjestelyin 120)
  • Ruususali: henkilömäärä riveissä istuen 130, pöydissä istuen 70
  • Silmu: pöytäpaikkoja 24
  • Marja, Kukka, Nuppu, Taimi: istumapaikkoja 6–20

Aukioloajat ja varaukset

Henrikin seurakuntatilat ovat avoinna klo 8–16 tai tilaisuuksien mukaan. Tiloja voi varata perhejuhlia tai kokouksia varten vahtimestareilta puh. 040 341 7610.

Seurakuntasali

Henrikinkirkon seurakuntasali sijaitsee kirkkosalin vieressä. Seurakuntasalissa voidaan viettää muistotilaisuuksia tai muita perhejuhlia erikseen sovittavina aikoina. Pitkien pöytien ääreen saadaan istumapaikka 74 henkilölle (lisäjärjestelyin jopa 120 henkilölle). Tuoliriveissä saliin mahtuu istumaan 150 vierasta. Seurakuntasalin vuokraajilla on käytössään piano ja puheäänentoistolaitteet.

Ruususali

Henrikinkirkon uusi, valoisa juhlasali on suosittu muistotilaisuuksien pitopaikka. Ruususalissa voidaan viettää myös kastejuhlia ja muita juhlatilaisuuksia. Saliin saadaan mahtumaan jopa 70 pöytäpaikkaa tai tuoliriveiksi muutettuna 130 istumapaikkaa. Ruususalissa on flyygeli ja puheäänentoistolaitteet.

Silmu

Henrikinkirkon kokoushuone on nimeltään Silmu. Se on erinomainen paikka myös pienen perhejuhlan viettämiseen. Silmussa on tilaa 24 henkilölle ja sen varustuksiin kuuluu piano. Muistotilaisuuksia Silmussa voi järjestää perjantaisin ja lauantaisin.

Marja, Kukka, Nuppu ja Taimi

Kolmen isomman tilan lisäksi Henrikinkirkolta löytyy muutama pienempi huone 6–20 hengelle. Marjassa on myös piano.

Tarjoiluvälineet ja kokoustekniikka

Henrikinkirkon keittiössä on kahvikuppeja ja ruokailuvälineitä noin 220 vieraalle.

Talossa on langaton nettiyhteys, siirrettävä datatykki sekä seurakuntasalissa, Ruususalissa ja Silmussa myös valkokangas. Jos tarvitset datatykkiä, mainitse siitä vahtimestarille varausta tehdessäsi.

Kustannukset

Kastetilaisuuden ja kastejuhlan järjestäminen seurakuntasaleissa on ilmaista kolmen ensimmäisen tunnin osalta. Ylimenevältä ajalta peritään tuntiveloitus. Muiden tilaisuuksien järjestämisestä peritään korvauksia seuraavasti:

• Perusmaksu: 1–50 hengen tilaisuudesta 30 €, 51–100 hengen tilaisuudesta 50 €, 101–150 hengen tilaisuudesta 70 € ja yli 150 hengen tilaisuudesta 100 €
  • Tuntiveloitus 25 €
  • Pöytäliinojen pesumaksu 5 €/kpl

Siirry lukemaan lisää korvauksista.

Parkkipaikat

Henrikinkirkolla on oma parkkialue, jossa on reilusti pysäköintitilaa. Lisäksi kirkkoon pääsee julkisilla kulkuvälineillä, joiden aikataulu- ja reittitiedot löytyvät Turun kaupungin palvelustaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (linkki johtaa ulkopuoliselle sivustolle ja aukeaa uudessa ikkunassa).

Esteettömyys

• Helppo pääsy liikuntaesteisille: pääsisäänkäynnillä ei portaita, tiloihin ei ole kynnyksiä, kerrosten välillä voi liikkua hissillä
  • Helppo pääsy näkövammaisille
  • Induktiosilmukka kuulovammaisille seurakuntasalissa ja ruususalissa