Varissuon kirkko

Punatiilinen, moderni kirkko kesäisessä maisemassa.

Kousankatu 6, 20610 Turku

040 341 7171 vahtimestari Muistotilaisuudet, juhlat, seurakuntasalin ja keittiötilojen varaukset

040 341 7170 suntio Muistotilaisuudet, juhlat, seurakuntasalin ja keittiötilojen varaukset

480

Varissuon kirkon kahdessa kerroksessa on tiloja niin kuoroille kuin päiväkerhoille, nuorten toiminnalle kuin varttuneemmalle väelle, diakoniatyölle kuin draamaryhmillekin.

Aukioloajat ja tilavaraukset

Kirkko on avoinna tapahtumien yhteydessä tai sopimuksen mukaan. Vihkimisiä ja kasteita varten Varissuon kirkon kirkkosalia voi varata varauspalvelusta. Kirkon muita tiloja voi tiedustella Katariinanseurakunnan seurakuntasihteeriltä puh. 040 341 7350.

Varissuon kirkko juhlatilana

Varissuon kirkkosaliin mahtuu 200 henkilöä. Kirkkosalin takaseinät voi avata, ja tila laajenee seurakuntasaleihin. Kun kaikki salit ovat käytössä, tilaa on enintään 480 hengelle.

Kirkkosalin vieressä sijaitsevassa seurakuntasalissa voidaan viettää muistotilaisuuksia tai muita perhejuhlia erikseen sovittavina aikoina. Seurakuntasali ja keittiötilat varataan suoraan kirkon suntiolta 040 341 7170 tai vahtimestarilta 040 341 7171.

Kahvittelu- ja ruokailuastiastot on noin 100 hengelle. Käytössä on myös videotykki, valkokangas, flyygeli ja äänentoistolaitteet.

Historia

Kirkonkellot kaikuivat ensimmäisen kerran Turun Varissuon yllä ensimmäisenä adventtina 1997, jolloin arkkipiispa John Vikström vihki kirkoksi vuonna 1981 valmistuneen seurakuntakeskuksen ja vastavalmistuneen kellotapulin. Kirkon on suunnitellut Arkkitehtitoimisto Laiho-Pulkkinen-Raunio.

Parkkipaikat

Varissuon kirkon läheisyydessä on parkkialue, jossa on reilusti pysäköintitilaa. Lisäksi kirkkoon pääsee julkisilla kulkuvälineillä, joiden aikataulu- ja reittitiedot löytyvät Turun kaupungin palvelustaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (linkki johtaa ulkopuoliselle sivustolle ja aukeaa uudessa ikkunassa).

Esteettömyys: esteetön

Varissuon kirkko sijaitsee haasteellisen mäen päällä, mutta pääoven eteen voi ajaa autolla jättääkseen pyörätuolilla tai muulla apuvälineellä liikkuvan lähemmäksi sisäänkäyntiä.

• inva-pysäköinti alapihalla
  • sisäänkäynnin ovenavauspainike tolpassa vasemmalla
  • sisätilat esteettömät
  • induktiosilmukka kuulovammaisille kirkkosalissa
  • inva-WC (vapaa tila vasemmalla)

Rakennuksen alakerrassa sijaitsevat muun muassa diakoniatoimisto ja nuorisotilat. Kerrosten välillä ei ole hissiä. Alakerrassa on oma inva-WC (vapaa tila vasemmalla) ja alakerran sisätilat ovat esteettömät. Kulku alakertaan ulkokautta.

Tiedustelut ja varaukset:

Kastemalja

ke 20.3. klo 17.00

Avoin rukouspiiri

Piirissä rukoillaan seurakuntaan tulleiden esirukouspyyntöjen puolesta, tervetuloa mukaan!
ke 20.3. klo 18.00

Kokemuksellisuutta Sanan äärellä - tutustu Raamattuun

Pohdimme omaa elämänhistoriaa ja kokemuksiamme Raamatun tekstien ja musiikin äärellä. Sellotaiteilija Anna-Maaria Varonen.
to 21.3. klo 18.00 -20.00

Timon Raamis

Tutkitaan yhdessä pyhiä kirjoituksia ja keskustellaan!
pe 22.3. klo 18.00

Milleniaali-illat

Mukavaa ohjelmaa ja yhdessäoloa! Tavataan kerran kuussa perjantaisin.

Palmusunnuntain messu

Palmusunnuntai ja rippikoulun aloitusmessu Varissuon kirkossa. Musiikkivieraana Ykän bändi.
ma 25.3. klo 19.00

Siionin virsi -seurat

Tavataan seuroissa kerran kuukaudessa. Iltatee tai -kahvit ennen seuroja 18.30.
ke 27.3. klo 17.00

Avoin rukouspiiri

to 28.3. klo 18.00

Kiirastorstain messu

Kiirastorstain Pyhä ehtoollinen Varissuon kirkossa.