Kirkkovaltuusto keskustelee vielä kehittämishankkeesta

Seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto käy vielä maaliskuun alussa keskustelun kehittämishankkeen suuntaviivoista.

nuija_L.jpg

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti torstaina kokouksessaan, että kirkkovaltuustoa kuullaan vielä kehittämishankkeen suuntaviivoista. Kirkkovaltuuston puheenjohtaja kutsuu kirkkovaltuuston lähetekeskusteluun 1. maaliskuuta.

Valtuuston tapaamisesta saadaan eväitä esitykseen, jonka pohjalta kirkkoneuvosto pystyy muodostamaan kantansa seuraavassa, 3. maaliskuuta olevassa kokouksessaan.

Kirkkoneuvoston päätöksenteon tueksi tuodaan 3.3. kokoukseen esitys, johon haetaan suuntaviivat seuraavista asioista: näky seurakuntarakenteesta, yhteisten työmuotojen järjestäminen ja johtamisjärjestelyt. Tavoitteena on saada päälinjoista konsensus, joka voidaan esitellä arkkipiispalle piispantarkastuksen yhteydessä maaliskuun toisella viikolla.

Seurakuntayhtymän kehittämishankkeen ohjausryhmä jätti tammikuussa esityksen, jossa Turkuun ja Kaarinaan esitetään neljän suuren suomenkielisen seurakunnan mallia. Suunnitelmissa oli periaatepäätös mallista torstain kirkkoneuvoston kokouksessa. Nyt päätös siis siirtyi kahdella viikolla.

Päätöstä arvioidaan piispantarkastuksen yhteydessä 7.-13.3. Huhtikuussa saataneen arkkipiispan arvio esityksestä. Päätöksentekoprosessi sisältää myös tuomiokapitulin päätöksen ja seurakuntaneuvostojen ja yhteisen kirkkovaltuuston kuulemisen. Vasta syksyllä on vuorossa mahdollinen kirkkohallituksen päätös.

(Seurakuntayhtymän viestintä 18.2.2016 / PH)

2016-03-01 17:25:01.0