Enkelikirkko kutsuu taas lapsiperheitä

Kaiken ikäisille lapsille ja aikuisille tarkoitettu Enkelikirkko pidetään Turun Henrikinkirkossa (Peltolantie 2) sunnuntaina 30. joulukuuta  kello 18.
Enkelikirkko Henrikissä.

Luvassa on ehdottomasti lapsiystävällinen jumalanpalvelus, johon osallistuminen on helppoa.

Perheen pienimmät voivat pukeutua enkelivaatteisiin, joita saa lainata kirkolta. Tällöin kannattaa tulla paikalle jo puoli tuntia ennen tapahtuman alkamista. Kirkkoon voi tulla myös jo valmiiksi enkeliksi pukeutuneena.

Sisällöltään Enkelikirkko keskittyy ensimmäisen joulun tapahtumiin.

- Tilaisuuden jouluisesta tunnelmasta nauttivat varmasti myös isovanhemmat ja hekin, joilla ei ole perhettä, kertoo Henrikinseurakunnan kappalainen Anna-Kaisa Kallio.

Kallion lisäksi enkelikirkossa ovat mukana seurakuntapastori Anne-Marie Odell, vs. kanttori Tuija Niemi sekä seurakunnan lapsikuoro Satakieli.

Enkelikirkon järjestää Turun Henrikinseurakunta. Tapahtuman juuret ovat Mannerheimin Lastensuojeluliiton järjestämässä Enkelikirkossa, jota pidettiin Henrikinseurakunnassa yli 25 vuoden ajan aina viattomien lasten päivänä 28. joulukuuta.

- Kun MLL:n puuhaihmiset luopuivat järjestelyvastuusta, seurakunta otti asiakseen jatkaa perinnettä. Nimi on sama, mutta sisältöä ollaan vuosien kuluessa muokattu, Kallio sanoo.

Vähitellen Enkelikirkon paikaksi vakiintui joulun jälkeinen sunnuntai.

Tilaisuuden jälkeen on tarjolla glögiä ja mehua.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 26.12.2018 / SA)

Wed Dec 26 14:28:00 EET 2018