Perinteinen romanimusiikin konsertti Maarian kirkossa

Jo 24. kertaa järjestettävä hengellisen romanimusiikin joulukonsertti kutsuu musiikin ystäviä Maarian kirkkoon lauantaina 15.12.
Maarian kirkkosali

Kuva: Timo Jakonen

Tapahtuma on vuosien saatossa löytänyt kuulijakuntansa, sillä sen suosio kerää joka joulu kirkon täyteen.

Konsertissa esiintyy Taivaasta tuulee -kuoro, mutta pääasiassa tapahtuma koostuu sooloesityksistä. Niistä vastaavat Leonard ”Leukku” Stenroos, Tangomarkkinoiden finalisti 2018 Tino Ahlgren sekä monet muut solistit. Säestäjänä toimii virtuoosimainen pianisti Kyösti Hedman.

–Musiikki ei ole perinteistä romanimusiikkia, mutta lauluista kuuluu romanien kaiho, konsertin järjestelyistä vastaava Mikko Laurén kertoo.

Joulutunnelmaa nostattavat tutut joululaulut, kuten Sylvian joululaulu, Varpunen jouluaamuna ja Konstan joululaulu. Yleisökin pääsee mukaan laulamaan, sillä yhteislauluna kajautetaan muun muassa Joulupuu on rakennettu.

Alkusanat tilaisuudessa lausuu Mikko Laurén. Konserttiin on vapaa pääsy, kolehti kerätään virolaisten romaninuorten hyväksi.

Konsertin jälkeen Maarian pappilan tallissa tarjotaan pullakahvit.

Hengellisen romanimusiikin joulukonsertti Maarian kirkossa, Maunu Tavastin katu 2, lauantaina 15.12. klo 16. Konserttiin on vapaa pääsy. Tilaisuuden jälkeen kahvitarjoilu Maarian pappilan tallissa.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 10.12.2018 / JK, RK)

Mon Dec 10 12:29:00 EET 2018