Lasten joulunaika alkaa laulaen ja soittaen

Lapsiperheet pääsevät virittäytymään tällä viikolla joulun tunnelmaan: torstaina Turun Mikaelinkirkossa lauletaan Lasten adventtilaulukirkossa ja perjantaina Piikkiön kirkossa järjestetään koko perheen Hilpeä joulunavaus -konsertti.
Lasten joulunaika alkaa laulaen.

Torstaina 29.11. klo 18.00 Turussa kajahtavat joulunodotukseen saattelevat sävelet, kun Mikaelinkirkossa järjestetään Lasten adventtilaulukirkko. Illan aikana lauletaan yhdessä jouluisia lastenlauluja ja -virsiä. Koko perheen tapahtumassa on luvassa myös leikkiä ja soittamista, joten lapset voivat ottaa tilaisuuteen mukaansa oman rytmisoittimen. Jouluilottelun jälkeen osallistujille on tarjolla kirkkomehut.

Perjantaina 30.11. klo 19.00 Piikkiön kirkossa kaikuvat iloiset joululaulut. Jokavuotinen Hilpeä joulunavaus -konsertti tempaa lapset mukaan laulamaan ja soittamaan jouluisia sointuja. Joidenkin kappaleiden aikana lapset saavat mennä estradille musisoimaan marakassien kanssa.

Hilpeä joulunavaus -tapahtumassa kuullaan ja nähdään nelikätistä urkujensoittoa, kun kaksi urkuria musisoi urkuparvella. Urkuparven tapahtumat heijastetaan alas valkokankaalle, jotta lapset ja aikuiset pääsevät näkemään soittotuokion. Illan urkureina toimivat kanttori Tiina Ilonen ja urkuri Ville Urponen, ja yhteislaulujen säestyksestä vastaa Ilonen House Band. Tapahtumassa esiintyy myös seurakunnan lapsikuoro.

Lasten adventtilaulukirkko Turun Mikaelinkirkossa torstaina 29.11. klo 18.00 ja Hilpeä joulunavaus -konsertti Piikkiön kirkossa perjantaina 30.11. klo 19.00–20.00. Molempiin tapahtumiin on vapaa pääsy.

(Seurakuntayhtymän viestintä 28.11.2018 / AP)

2018-11-28 10:55:00.0