Kaarinan seurakunta valjastaa aasit vaalien työjuhdiksi

Aasit johdattelevat Kaarinan seurakunnassa seurakuntavaalien ennakkoäänestysviikolta ensimmäiseen adventtiin

Kaarinan seurakunnan kirkkokoira Muksis saa uusia ystäviä, kun aasit Jesari ja Rosita saapuvat Laitilasta tuomaan iloa ja yllätyksiä kaarinalaisille seurakuntavaalien ennakkoäänestysviikolla. Seurakuntavaalien ennakkoäänestys on 6.-10. marraskuuta ja tähän liittyen Kaarinan seurakunta järjestää monenlaisia kohtaamisia eri puolilla Kaarinaa keskiviikosta lauantaihin 7.-10. marraskuuta.

Suurin osa ihmisistä on varmasti nähnyt aaseja, mutta kuinka moni on halinut aasia tai ratsastanut aasilla? Nyt sekin on mahdollista, sillä pienet ihmiset pääsevät kokeilemaan aasiratsastusta ja isommat rapsuttelemaan aaseja.

Arvon aaseja isännöi totta kai tottunein ottein Kirkkokoira Muksis vaalitiimeineen. Vaalitiimi suhaa vaalipakulla jakamassa iloista mieltä keskiviikosta lauantaihin.

Mutta miksi juuri aasit on valjastettu mukaan vaalityöhön? Vastaus on yksinkertainen. Aasi on hyvin raamatullinen eläin ja siksi luonteva valinta seurakunnalle. Lisäksi aasi on monelle outo eläin ja saa siksi huomion.

Ennakkoäänestysviikolla on tarkoitus lisäksi tuoda Kaarinan seurakuntaa näkyväksi ja muistutella lähestyvästä adventin ajasta. Silloin kaarinalaiset toivovat kirkon täyttyvän Hoosiannan laulajista. Aasit kuuluvat kiinteästi adventin aikaan ja jouluun: ensimmäisenä adventtina muistellaan Jeesuksen ratsastusta Jerusalemiin ja joulun aikana sitä, kuinka Maria ratsasti aasilla Betlehemiin ennen Jeesuksen syntymää. Siksi aasit.

Vaalitiimi on Jesari- ja Rosita-aasien kanssa Piispanristin Tokmannilla torstaina 8.11. klo 11-15 ja Supermarket Katariinalla Kaarinan keskustassa perjantaina 9.11. klo 11-14. Paikoissa voi myös ennakkoäänestää. Aasien lisäksi tapahtumassa on yllätyksiä, kahvitarjoilua ja kilpailuja. Muina päivinä vaalitiimi tekee ”täsmäiskuja” ja hyviä mukavan mielen tekoja. Kuka tahansa voi olla hyvän teon kohde.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 2.11.2018 / MV)

2018-11-05 15:08:00.0