Seksuaalivähemmistöistä keskustellaan Mikaelinkirkossa

Mikaelinkirkossa järjestetään torstaina 1. marraskuuta klo 18.30–20 Kirkko kohtaa -keskusteluilta.
Kirkkosali Mikaelinkirkossa.

Mikaelinkirkon kirkkosali, kuva Jussi Vierimaa.

Illassa keskustellaan seksuaalivähemmistöjen ja kirkon suhteesta. Paikalle saapuvat keskustelemaan Elise Oittinen ja Patrick Tiainen.

Ilta on Mikaelinseurakunnan uuden Kirkko kohtaa -keskustelusarjan toinen osa. Torstaina keskustelua virittävät kirkkoherra Jouni Lehikoinen ja Jippu.

– Illoissa on erilaisia teemoja. Tavoitteena on reilu keskustelu, ei väittely, kertoo Lehikoinen.

Torstaina puheenaiheiksi voi nousta kipeitäkin kysymyksiä liittyen seksuaalivähemmistöjen ja kirkon suhteeseen.

Elise Oittinen on entinen seurakuntapastori, joka kertoo kokemuksistaan transsukupuolisena kristillisessä yhteisössä. Patrick Tiainen on Uskon sana -liikkeen perustaja, joka on joutunut seksuaalisuutensa vuoksi miettimään uudelleen suhdettaan uskoon.

Musiikista vastaa kanttori Silvia Koski. Mikaelinkirkko sijaitsee osoitteessa Puistokatu 16, Turku.

Seuraava, vanhoillislestadiolaisuuteen keskittyvä Kirkko kohtaa -ilta järjestetään keskiviikkona 28.11.2018 klo 18.30 Mikaelinkirkossa.

(Seurakuntayhtymän viestintä 26.10.2018 / PH)

Fri Oct 26 17:55:00 EEST 2018