Onko Jumala uskonnon uhri? - piispanluento Tuomiokirkossa 28.3.

Turun arkkihiippakunnan piispa Kaarlo Kalliala pitää perinteisen piispanluennon Turun tuomiokirkossa piinaviikon keskiviikkona 28.3.2018 klo 18.
Tuomiokirkko sumussa. Kuva Timo Jakonen.

Luennon otsikko on ”Onko Jumala uskonnon uhri?”.

Piinaviikolla seurataan Kristuksen kärsimystietä vaihe vaiheelta. Se tekee ilmeiseksi, että se, mistä kirkoissa puhutaan, on olennaisesti Kristus-uskoa. Siksi sitä nimitetäänkin kristinuskoksi. Maailmassa on kristittyjä enemmän kuin minkään muun uskonnon edustajia, mutta kristinuskon omasta piiristä nousee yhä uudestaan ja uudestaan kysymys, onko kysymyksessä lainkaan uskonto.

Piispa pohtii luennossaan muun muassa sitä, merkitseekö Jeesuksen seuraaminen vastauskontoa, uskonnotonta kristinuskoa vai maailmanuskontoon kuulumista?

Luentoa voi seurata suorana myös virtuaalikirkko.fi Linkki avautuu uudessa välilehdessä–palvelussa.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 23.3.2018)

Fri Mar 23 13:25:00 EET 2018