Tule kysymään kirkkohäistä Häämessuille 27.–28.1.

Turun ja Kaarinan pappeja on tavattavissa viikonloppuna Logomossa Turun Häämessuilla.
Häämessut Turussa

Tule kysymään kirkkohäistä Turun Häämessuille 27.─28.1. klo 10─16.

Osastolta 30 voi tulla kysymään kirkkohäiden järjestelyistä. Kirkkohäät voi järjestää aivan pienestikin, vain puolison, papin ja todistajien läsnä ollessa. Vihkiä voi muuallakin kuin kirkossa, vaikka linnunlaulun säestyksellä kesämökin laiturilla.

Suosituin aika häille on heinä- ja elokuun vaihde. Myös elokuu ja syyskuun alku ovat mieluisia. Turun kirkoista suosituimmat vihkikirkot ovat Mikaelinkirkko ja Turun tuomiokirkko. Myös Maarian kirkko, Pyhän Katariinan kirkko, Kakskerran kirkko sekä idyllinen Kuusiston saaristokirkko sekä Piikkiön kirkko Kaarinassa ovat pariskuntien suosikkeja.

Milloin kirkko kannattaa varata, entä pappi ja kanttori? Millaista musiikkia voi toivoa? Mitä vihkikaavaan kuuluu? Entä jos tuleva puoliso ei kuulu kirkkoon tai kuuluu eri kirkkokuntaan? Papit Tuomiokirkkoseurakunnasta, Kaarinan seurakunnasta ja Katariinanseurakunnasta ovat valmiina vastaamaan visaisiinkin kysymyksiin.

Jos kuulut Turun ruotsalaiseen seurakuntaan, tule messuille lauantaina tai sunnuntaina klo 14─16. Silloin osastolla päivystää pastori Maria Wikstedt Åbo svenska församlingista.

Edellä mainittuihin ja moniin muihin kysymyksiin saa vastauksen Turun Häämessuilla Logomossa lauantaina 27.1. ja sunnuntaina 28.1. klo 10─16. Molempina päivinä klo 11 on luentosalissa luento onnistuneista kirkkohäistä. Sen pitää kappalainen Sari Lehti Tuomiokirkkoseurakunnasta.

(Seurakuntayhtymän viestintä 25.1.2017 / PH)

Thu Jan 25 16:54:01 EET 2018