Meditatiivista hiljentymistä Koroisten ristillä

Koroisten ristillä voi lauantaina 17.6. klo 18 alkaen hiljentyä Hiljaisuuden polulla, joka on pyhiinvaellusperinteestä ammentava, meditatiivinen kävelyreitti. Reitti on avoinna koko illan seuraavaan päivään asti.

piirretty simpukka

Koroisten tilalta ristille kulkevan Hiljaisuuden polun varrella on tauluja, joiden tekstien äärellä kulkija voi pysähtyä ja hiljentyä. Taulujen tekstit sopivat kaiken ikäisille. Taulut tunnistaa simpukkamerkistä, joka on yksi pyhiinvaeltajan perinteisistä symboleista.

Polun voi kulkea joko omatoimisesti tai ohjatusti. Ohjatut vaellukset ovat klo 20 ja 22. Klo 20 opastajana on pastori Saara Markkula Turun tuomiokirkkoseurakunnasta ja klo 22 ohjaajana on pastori Mikko Laurén Maarian seurakunnasta. Ohjatun vaelluksen päätteeksi Koroisten ristillä on meditatiivinen hartaushetki.

Hiljaisuuden polun järjestävät Maarian seurakunta ja Turun tuomiokirkkoseurakunta. Polku on osa Siipiveikkojen yö -kaupunkiluontotapahtumaa.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 12.6.2017 / AH)

2017-06-12 08:10:01.0