Paastonajan sarja uskosta ja kirkosta

Åbo svenska församling nostaa ajankohtaisia ja keskusteluttavia aiheita esiin paastonaikaan syventävässä keskustelusarjassa Fasteserie om tro och kyrka  Aureliassa 1.3.-12.4. Seitsemän keskiviikkoillan aikana kuullaan alustuksia ja keskustellaan sekä kirkollisista että yhteiskunnallisista aiheista.

Ruotsinkieliset keskusteluillat pidetään keskiviikkoisin Aureliassa, Aurakatu 18, ja ne alkavat tarjoilulla klo 17.30 ja viikkomessulla klo 18. Alustus ja keskustelu alkavat klo 18.45.

Sarjan ensimmäisessä illassa keskiviikkona 1.3. Porvoon piispa Björn Vikstöm puhuu kirjastaan Monta rakkautta, joka ottaa kantaa avioliittolakiin liittyvään kirkolliseen keskusteluun.

Keskiviikkona 8.3. professori Elina Pirjatanniemi, dosentti Ruth Illman, aktivisti Minna Saunders ja seurakuntapastori Malena Björkgren keskustelevat turvapaikkakysymyksestä, kotoutumisesta ja moninaisuudesta.

Eutanasia, sikiödiagnostiikka ja ihmisarvo ovat TT Carolin Ahlvik-Harjun ja vt. kirkkoherra Mia Bäckin keskusteluteemana 15.3. Kuka oli apostoli Paavali ja mitä hän tahtoi, kysyvät teologian tutkijat 22.3. Keskustelun lähtökohtana on Marcus J. Borgin ja John Dominic Crossanin teos Den radikale Paulus: kyrkans konservativa ikon som progressiv visionär.

Avioliiton teologiasta keskusteluun haastaa pappi ja tutkija Emma Audas 29.3. Emeritus piispa Gustav Björkstrand kertoo teoksestaan Elämä on joukkuepeliä – John Vikström kirkollisena ja yhteiskunnallisena vaikuttajana keskiviikkona 5.4. ja teoksen teemasta jatketaan 12.4. itse John Vikströmin kanssa.

Paastosarjan iltoihin on vapaa pääsy.

Sarjan tarkempi ohjelma Linkki avautuu uudessa välilehdessä>>

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 24.2.2017 / MV)

2017-02-24 14:52:52.0