Vaatteidenvaihtopäivä ja parisuhdeluento Yli-Maarian viikonlopussa

Yli-Maarian seurakuntatalo on ensi viikonloppuna täynnä toimintaa. Lauantaina 22.10. talon täyttää Vaatteidenvaihtopäivä-tapahtuma, johon voi tuoda maksutta omat tarpeettomat vaatteensa vaihdettavaksi muiden kanssa. Sunnuntaina talolla luennoi tietokirjailija Tuula Vainikainen aiheesta Parisuhteen elinkaarella. Kun lupasimme tahtoa.

Vaatteita-kaapissa-pieni_THUMB.png

Lauantaina klo 10–13 järjestettävä Vaatteidenvaihtopäivä on vaatteiden kierrätystapahtuma, jossa voi tuoda tarjolle omat tarpeettomat tai väärän kokoiset vaatteensa ja vaihtaa ne itselle mieluiseen ja sopivampaan päällepantavaan. Vaihdettavaksi voi tuoda niin naisten, miesten kuin lasten vaatteita. Vaatteiden tulee olla puhtaita, hyväkuntoisia ja ehjiä. Tapahtumaan ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Järjestäjät hankkiutuvat eroon jäljelle jääneistä tekstiileistä. Esimerkiksi talvivaatteet ja -kengät, isokokoiset vaatteet ja suuret lastenvaatteet viedään tilaisuuden jälkeen seurakuntien Karderoopi-vaatekeräykseen, josta niitä jaetaan diakoniatyön asiakkaille.  Pienempikokoiset vaatteet lahjoitetaan SPR:n Kontille.

Parisuhde myötä ja vastamäessä

Sunnuntaina klo 16 alkava luento jatkaa Yli-Maarian perheeseen liittyvien luentojen perinnettä. Tällä kertaa teemana ovat parisuhteen muutokset ensirakkaudesta vanhemmuuden ja arjen kumppanuudeksi ja lopulta lasten aikuistumisen myötä taas uudenlaiseksi yhteiseloksi. Luvassa on tietoa, tukea ja kokemuksia aiheesta.

Teemaa avaa tietokirjailija ja toimittaja Tuula Vainikainen, joka on kirjoittanut mm. kirjat Tyhjenevä pesä. Naisena ja äitinä uuden elämän kynnyksellä (yhdessä Johanna Muuraiskankaan kanssa, 2011), Mieluinen miniä (2013), Rakastan, rikastan. Polkuja parempiin parisuhteisiin (yhdessä Liisa ja Juha Välilän kanssa, 2015). Syyskuussa on ilmestynyt kirja Kumppanina muistisairaus (2016).

Luentotilaisuudessa esiintyy lisäksi lauluryhmä Sisters. Paikalla on kahvitarjoilu ja kirjamyynti.

Lisätietoja:
Seurakuntapastori Saara Palmunen, 040 3417 670, saara.palmunen@evl.fi

Vaatteidenvaihtopäivä
la 22.10. klo 10–13
Yli-Maarian seurakuntatalo

Luento: Parisuhteen elinkaarella. Kun lupasimme tahtoa.
su 23.10. klo 16
Yli-Maarian seurakuntatalo

(Maarian seurakunnan viestintä 18.10.2016 / AH)

2016-10-18 12:16:01.0