Kirkkotilan symboliikka

su 2.6. klo 16.00 – su 2.6. klo 18.00

Riimi

Arkkitehdin ajatuksia Riimin kirkkotilasta - tule kuuntelemaan ja tutustumaan uuteen Riimiin!

Kirkkotilan symboliikasta puhutaan messun jälkeen kirkkokahveilla. Keskustelemassa Riimin pääarkkitehti Jaakob Solla ja kappalainen, teologian tohtori Jari Laaksonen. Kirkkotilojen hiljaisuus puhuu, jos osaamme nähdä ja kuulla. Tilojen kokonaisuus samoin kuin niiden yksityiskohdat kertovat Jumalasta ja maailmasta. Vuosisatojen aikana kehittynyt symboliikka kertoo aina ajankohtaista tarinaa hyvästä ja pahasta, pimeästä ja valosta.

Tilaisuus on osa Maarian seurakunnan ADAMA-kulttuurisarjaa.

Stoltinkatu 9. Suositellaan saapumista ympäristöystävällisesti bussilla/jalan/pyörällä (pysäköintitiloja rajatusti).

• Aikuisille Aikuisille

Katso linkistä muutkin ADAMA -kulttuurisarjan tilaisuudet Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Maarian seurakunta

kappalainen
Maarian seurakunta

Hallinto ja viestintä, lähetystyö ja kansainvälinen diakonia

Olen Länsi-Maarian aluekappalainen eli palvelen pappina alueen asukkaita erityisesti Runosmäen ja Kärsämäen alueella. Olen Runosmäen seurakuntatalon isäntä. Vastuullani ovat myös aikuisrippikoulut, eli jos haluat kirkkoon aikuisiällä tai pohtia uskoa ja elämää, minuun voi rohkeasti ottaa yhteyttä.

Työssäni iloitsen erityisesti ihmisten kohtaamisesta niin arjessa juin juhlassa, niin ilossa kuin surussakin. Raamattu ja teologia ovat lähellä sydäntäni. Erityiskiinnostuksen kohteita ovat Uusi testamentti ja myöhempien aikojen pyhien liike. Vapaa-ajalla rentoudun ystävien seurassa, nautin hyvistä kirjoista, uimahallista ja saunasta sekä keräilen tietoa elämän eri alueilta.