Pehr Kalm -seuran puutarhaesittely sekä luento Kalmin perinnöstä

ke 22.5. klo 16.00 – ke 22.5.
Ihmisiä ison kasvi-istutuksen ympärillä

Maarian pappila ja talli

Seura esittelee, mitä Kalmin muistoistutuksessa tänä vuonna kasvaa. Klo 17 dosentti Terttu Lempiäinen kertoo Kalmin perinnöstä. Lopuksi seuran kokous.

Poikkea Maarian pappilaan ja sen vuosisataiseen puutarhaan! Pehr Kalm -seuran hallituksen jäsenet esittelevät mitä keittiökasveja tänä kesänä Kalmin muistoistutuksella kasvaa.

Jo neljättä vuotta kasvava muistoistutus kertoo Pehr Kalmin ajasta ja lajeista, joita luonnontieteilijä ja Maarian kirkkoherra Pehr Kalm juurrutti Suomeen. Pehr Kalm -seura istuttaa vuosittain vaihtuvan kasvilajitelman Maarian pappilan puutarhan muistoistutukseen. Lue lisää muistoistutuksesta tämän linkin takaa.

Esittelyn jälkeen klo 17 Turun yliopiston kasvisystematiikan ja -ekologian dosentti Terttu Lempiäinen kertoo Kalmin perinnöstä. Maarian pappilassa kuullaan, mitä kasveja Kalm toi Suomeen, sekä minkä käyttöä hän suositteli. Lisäksi kuullaan paljon kiintoisaa Kalm-tietoutta. Erityisesti perinnepuutarhojen ystäville tämä luento onkin mukava tietopaketti historiaan. Opastus alkaa pappilan umpipihalta.

Klo 18 pidetään vielä Pehr Kalm -seuran vuosikokous. Tervetuloa uudet ja vanhat jäsenet!

Vapaa pääsy. Tervetuloa!

Kuva: Timo Jakonen