Messut ja hartaudet

Sunnuntai on kristittyjen pyhäpäivä. Kristityt kaikkialla maailmassa kokoontuvat jumalanpalveluksiin ja messuihin. Messuksi kutsutaan jumalanpalvelusta, jossa vietetään ehtoollista. Messuja voidaan toteuttaa monella tavalla. Lähes aina messuissa lauletaan virsiä, rukoillaan tärkeiden asioiden puolesta, luetaan Raamattua, kuunnellaan opetusta ja nautitaan ehtoollista, yhteistä ateriaa.

"Saapua yhteiseen pöytään ja jakaa
elämän ilo, valo ja lämpö,
rohkeus, toivo, rohkeus, toivo –
läsnä on Jumalan valtakunta, Kristus meissä.

Lähteä elämään, työhön, ja jakaa
toisien kanssa rukiinen leipä,
eilisen huoli, huomisen toivo –
kasvaa niin Jumalan valtakunta, Kristus meissä.

(Virsi 959, Pirjo Vahtola)

Messut Katariinassa

Katariinanseurakunnassa vietetään messua sunnuntaisin ja kristillisinä juhlapyhinä.

Messuja pidetään Pyhän Katariinan kirkossa (useimmiten klo 10) ja Varissuon kirkossa (useimmiten klo 12).

Hannunniitun seurakuntatalolla vietetään messua keskimäärin kerran kuukaudessa klo 12.

Joskus messu on rakennettu erityisesti jotain kohderyhmää – esimerkiksi lapsia tai rippikoululaisia - ajatellen. Toisinaan messu järjestetään yhteistyössä jonkun järjestön tai palveluryhmän kanssa. Messut ovat aina avoimia kaikille. Kaikki ovat tervetulleita kaikkiin jumalanpalveluksiin.

Kaikki Katariinanseurakunnan jumalanpalvelukset löydät tapahtumakalenterista.

Ristikulkue Varissuon kirkon messussa.

Kirkkobussi

Maksuton kirkkobussikuljetus Varissuon kirkolta Pyhän Katariinan kirkolle järjestetään seuraavina kirkkovuoden päivinä:

• juhannuspäivä
  • pyhäinpäivä
  • itsenäisyyspäivä

Kirkkobussi lähtee aina klo 9.10 reittiä: Varissuon kirkko (alapiha) • Littoistentie • Satakielenkatu • Tilhenkatu • Littoistentie • Västäräkinkatu • Jaanintie • Karjakuja • Säkönkatu • Virmuntie • Petkeltie • Kuralankatu • Kohmo • Kuralankatu • Vanha Hämeentie • Tammitie • Hakapellonkatu • Pyhän Katariinan kirkko.

Kirkkobussi -logo

kappalainen
Katariinanseurakunta

Johanna Viirros on Katariinan kappalainen, joka vastaa seurakunnassamme jumalanpalveluselämästä. Jos sinulla on ideoita erilaisiin kirkkopyhiin liittyen, kannattaa olla yhteydessä Johannaan.