Messu Turun tuomiokirkossa

su 12.5. klo 10.00
Tuomiokirkon pääalttari puettuna valkoiseen väriin. Valkoinen on kirkkauden, ilon ja puhtauden väri, Kristus-juhlien väri.

Turun tuomiokirkko

Osallistu paikan päällä tai verkossa

Tapahtuma toistetaan ulkoisessa palvelussa

Tervetuloa messuun kansallispyhäkköön!

Pääsiäisen juhla-aika on päättymässä, tänään on tämän pääsiäisajan sunnuntaista viimeinen. Katse on kääntymässä jo kohti seuraavaa suurta kirkon juhlaa. Juuri vietetty helatorstai ja tämä viimeinen pääsiäisajan sunnuntain ovat Pyhän Hengen odottamisen aikaa. Ennen taivaaseenastumistaan Jeesus lupasi omilleen Pyhän Hengen ja kehotti heitä odottamaan tämän lupauksen täyttymistä. Tänään vietämme myös äitienpäivää.

Messun pappeina ovat Mika Mäntyranta, Aulikki Mäkinen ja Miika Ahola. Musiikista vastaavat Anu Åberg ja Markku Hietaharju sekä kamarikuoro Collegium Cantorum (Uppsala) Ulric Anderssonin johdolla.

Raamatuntekstit: Sak. 14:7-9 / Ef. 1:16-23 / Joh. 17:18-23.

Ehtoollisleipä on gluteenitonta ja alkoholitonta viiniä saa pyydettäessä.

Tuomiokirkossa on käytössä 3. messusävelmäsarja.

Messua voi seurata osoitteessa virtuaalikirkko.fi

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Tuomiokirkkoseurakunta