Kylvönsiunaus

su 12.5. klo 11.30
Jyviä kämmenellä siunattaviksi

Maarian kirkon vieressä pellonreunassa

Kokoonutaan pyytämään Luojan siunausta tulevaan kylvö- ja kasvukauteen

Tervetuloa mukaan Kylvönsiunaus-tilaisuuteen. "Hän säät ja ilmat säätää ja aallot tainnuttaa ja hyisen hallan häätää ja viljan vartuttaa..." (VK 462:2)

Maarian kirkossa olevan aamumessun jälkeen juomme ensin kirkkokahvit pellonreunassa, sen jälkeen Kylvönsiunaus.

Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä Kotiseutuyhdistys Halinen-Räntämäki kanssa, Puputti, Verronen.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Maarian seurakunta

retriitinohjaaja

Sain viettää ensimmäisen retriittini Anna-Maija Raittilan ohjauksessa 1990-luvun taitteessa Joensuussa. Jäin heti ”koukkuun” retriitissä olemisen hiljaisuuteen, yhteisiin rukoushetkiin ja messuihin, siihen avaraan tilaan, jonka retriitissä koin. Oli helppo hengittää ja turvallista olla.

Tuota avaraa tilaa olen pyrkinyt myöhemmin vaalimaan myös niissä retriiteissä, joissa olen ollut vetäjänä. Tilaa, jossa voi turvallisesti olla kuulolla oman elämänsä suhteen ja avoin Jumalan läsnäololle ja puheelle. Kerta kerran jälkeen minua puhuttelee myös se yhteys ja yhteenkuuluvuuden kokemus, joka retriitin hiljaisuudessa syntyy.

Psalmilauluretriittiä kokeilimme Tammilehdossa muutama vuosi sitten. Kokemus oli antoisa. Musiikki, joka retriitin tapaan toteutetaan ilman osaamispaineita, luo sekin hiljaista ja syvää tilaa rukoukselle ja tärkeiden asioiden kuulemiselle ja näkemiselle.