Oppituntivierailut

Kaarinan seurakunnan nuorisotyö haluaa toimia yhdessä koulujen kanssa tukien koulujen kasvattavaa roolia lasten ja nuorten elämässä. Tarjoamme teille opetussuunnitelman mukaisia oppituntisisältöjä uskonnontunneille pidettäväksi. Seuraavat sisällöt ovat ehdotuksia, mutta taivumme myös monenlaisiin muihin mahdollisuuksiin. Ehdota ja kysy lisää.

Yhteistyö alakoulun uskonnonopetuksessa

Kirkkoon tutustuminen, kirkko tilana
Mitä kaikkea kirkossa on? Miltä kirkossa näyttää, tuntuu, kuulostaa, tuoksuu - tai maistuu? Lähtekää seikkailulle Kaarinan tai Kuusiston kirkkoon selvittämään, millainen kirkkotila oikeastaan on ja mitä kaikkea siellä voi tehdä. Kokonaisvaltainen kokemus kirkkotilasta eri aistien välityksellä.

Seurakunnan työ ja sen tekijät
Mitä kirkon työntekijät oikeastaan tekevät työkseen ja millaisia ammattilaisia seurakunnissa työskentelee? Tiedätkö, mitä tekee vaikka suntio, diakoni tai kappalainen? Näihin kysymyksiin etsitään vastauksia yhdessä työntekijöiden kanssa oppitunnilla, jossa tutustumme eri kirkon ammatteihin ja työtehtäviin. Mahdollista toteuttaa paikan päällä tai ketterästi myös etäyhteyksin!

Oppituntiehdotusten lista päivittyy ja meitä saa kysyä mukaan juuri siihen tarpeeseen, joka teillä kulloinkin on. Meistä on moneksi!

Yhteistyö yläkoulun uskonnonopetuksessa

Kysy papilta -tunti
Mitä olet aina halunnut päästä kysymään papilta? Tunti suunnitellaan yhteisesti oppilaiden kysymysten pohjalta ja myös vapaalle kyselylle ja keskustelulle jää halutessanne aikaa.

Tai sitten...

Voidaan syventyä esimerkiksi kirkon symboliikkaan ja sen merkityksiin, kirkollisiin toimituksiin, Raamatun kertomuksiin tai johonkin aivan muuhun. Haluamme vastata teidän tarpeisiinne!

Tästä syystä meidät saa kutsua myös kylään, tulemme mielellämme vaikka paikan päälle yhdessä suunnittelemaan.