Earth Hour vie luontoteeman äärelle Mikaelinkirkossa – Myös Kansallispyhäkkö näyttää valomerkin

Maailmanlaajuinen ympäristötapahtuma Earth Hour näyttää valomerkin luonnon ja ilmaston puolesta lauantaina 26.3. kello 20.30–21.30.

Earth Hour -logo, jossa numero 60.

Turun Mikaelinkirkossa hiljennytään luontoteeman äärellä Earth Hourin ajan. Pimeässä kirkossa kuullaan luontoaiheisia runoja ja nautitaan musisoinnista huilun ja djemben tahtiin. Kirkossa on myös luontoaiheisia rukousalttareita. Tapahtumassa puhumassa ja sen suojelijana on Turun apulaispormestari Elina Rantanen. Tapahtuma alkaa klo 20.30.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä on mukana Earth Hourissa myös sammuttamalla valot Mikaelinkirkon lisäksi Turun tuomiokirkosta ja Martinkirkosta.

Earth Hour on tilaisuus pohtia omia valintoja ja sitoutua toimimaan luonnon ja ilmaston hyväksi. Oman Earth Hour -lupauksensa maapallolle voi tehdä osoitteessa earthhour.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 16.3.2022

Wed Mar 16 10:27:25 EET 2022