​​​​​​​Rauhanrukous kokoaa ihmisiä yhteen Turun tuomiokirkkoon torstaisin

Turun tuomiokirkossa rukoillaan yhdessä kolmena seuraavana torstaina, kun rukoushetkiä rauhan puolesta järjestetään kansallispyhäkössä 24.2., 3.3. sekä 10.3. klo 18.

rauhanrukousUkraina.jpg

Rukoushetket Tuomiokirkossa kolmena seuraavana torstaina antavat ihmisille mahdollisuuden tulla rukoilemaan yhdessä rauhan puolesta.

- Sodan uhka Ukrainassa herättää pelkoa ja hämmennystä, sanoo tuomiorovasti Aulikki Mäkinen. - Pitkä rauhan kausi tuntuu olevan päättymässä. Tavalliset ihmiset toivovat kuitenkin vain voivansa elää rauhassa ja sovussa muiden kanssa. Rauha rakentuu oikeudenmukaisuudelle ja luottamukselle. Koska Jumala on rauhan Jumala, hän kutsuu meitäkin rukoilemaan ja tekemään työtä rauhan puolesta.

Tilaisuudet ovat avoimia, ja niihin ovat tervetulleita kaikki halukkaat. Paikalle tulijoiden on myös mahdollista sytyttää rukouskynttilä. Rukoushetkiä johtavat Tuomiokirkkoseurakunnan papit, 10.3. mukana on myös Turun ortodoksisen seurakunnan kirkkoherra isä Ion.

Rauhanrukous Ukrainan tilanteen vuoksi Turun tuomiokirkossa torstaina 24.2., 3.3. ja 10.3. klo 18

Wed Feb 23 16:18:16 EET 2022