Kesäkuinen pyhiinvaellus kirkon historian paikoille Varsinais-Suomessa

Pyhän Henrikin Pyhiinvaellusyhdistys järjestää pitkä viikon mittaisen pyhiinvaelluksen kesäkuun puolessavälissä.

Nainen kävelee vaellussauvan kanssa mukulakivilla korkeiden puiden keskellä.

Vaellus lähtee Turun tuomiokirkolta maanantaina 13.6. ja päättyy Säkylän Köyliön Kirkkokarille. sunnuntaina 19.6., josta on paluukuljetus takaisin Turkuun.

Pyhiinvaelluksella pysähdytään mm. Ruskon, Nousiaisten ja Mynämäen kirkoilla sekä Ristinummen hautausmaalla. Kävelymatkaa tulee yhteensä noin 120 kilometriä. Pyhiinvaellukselle voi osallistua kokonaisuudessaan tai osan matkaa.

Pyhiinvaelluksen hinta on Pyhän Henrikin pyhiinvaellusyhdistyksen jäsenille 280 euroa sisältäen yöpymiset, ruokailut, välipalat, linja-autokuljetukset, huoltoauton palvelut sekä matkalla mukana olevan terveydenhoitajan palvelut. Ei-jäsenet pääsevät pyhiinvaellukselle ja jäseniksi 290 euron hinnalla. Yksittäisen päivän maksu on 30 euroa/päivä lukuun ottamatta sunnuntaita, jolta maksu on 40 euroa.

Ilmoittautuminen vaellukselle on auki osoitteessa www.henrikinvaellus.fi/pyhiinvaellukset. Samasta osoitteesta löytyy myös ilmoittautumisohjeet sekä pyhiinvaelluksen alustava reitti ja aikataulu.

Pyhän Henrikin Pyhiinvaellus 13.6.- 19.6.2022

Ma 13.6. n. 17 km: Turku-Rusko
Ti 14.6. n. 12 km: Rusko-Nousiainen
Ke 15.6. n. 17 km: Nousiainen-Mynämäki