L10T-koulutus antaa arkeen työkaluja levittää kristillistä toivoa ympärilleen - Mikaelin talvipäivillä 4.-6.3.

Talvipäivien ohjelma rakentuu L10T valmennuksen ympärille, joka rohkaisee välittämään, siunaamaan ja kutsumaan toisia hyvän Jumalan yhteyteen. Kouluttajana pastori Mikko Matikainen (KRS).

L10T varustaa kohtaamaan muita Jumalan rakkaudella, punainen huopasydän käsissä.

“Minäkin voin toimia, vaikka luulin, että en osaa, en pysty.” Se on yleinen oivallus L10T:n äärellä. L10T rohkaisee osoittamaan rakkautta ja välittämistä arjessa ja kutsumaan toisia hyvän Jumalan yhteyteen. Se innostaa alkuun elämäntavan kanssa, jossa yhdistyvät ystävyys, siunaaminen, auttaminen, rukous ja kristillisestä toivosta kertominen itselle sopivalla tavalla.

L10T perustuu ohjeisiin, jotka Jeesus antoi opetuslapsilleen lähettäessään heidät matkaan Luukkaan evankeliumin 10. luvun mukaan. Jeesuksen ohjeet sopivat myös tähän päivään kaikkialla arjen keskellä yhtä hyvin ujoille, rohkeille kuin kiireisillekin koululaisista senioreihin. On kyse elämisestä silmät auki ja sydän avoimena.

Kokemukset L10T -valmennuksista ovat olleet positiivisia: viikonloppujen aikana on innostuttu elävästä elämästä peräisien olevien esimerkkiä äärellä. On rohkaistuttu ja saatu itseluottamusta ja halu kohdata muita ihmisiä rakkaudella on lisääntynyt.

L10T-viikonloppu järjestetään nyt Mikaelinseurakunnassa osana Mikaelin talvipäiviä maaliskuun ensimmäisenä viikonloppuna. Kouluttajaksi on kutsuttu mielenkiintoisena, huumorintajuisena ja innostavana puhujana tunnettu pastori Mikko Matikainen (KRS). Mukana on myös Mikaelin seurakunnan työntekijöitä.

Tutustu ohjelmaan ja tule mukaan!

Pe 4.3. seurakuntakodissa (Puistok. 13):

-17.30 Kahvit.

-18.00 Johdanto Jeesuksen opettamaan

elämäntapaan, L10T.

-19.00 Rukousilta - Yksinkertaisia askeleita missiossa. Mikko Matikainen, tiimi Petrus församling -seurakunnasta (Hki), Pasi Jaakkola ja Hanne Tuulos.

La 5.3. seurakuntakodissa (Puistok. 13):

-10.00 Askel 1: Salasiunaamisen voima.

-11.15 Siunaava arki ja anteeksiantamus.

-12.00 Askel 2: Kohtaaminen ja ruuan siunaaminen.

-13.00 Lounastauko (5€).

-14.00 Askel 3: Käytä osaamistasi, auta missä voit.

-15.00 Kerro Jeesuksesta omalla tavallasi.

-16.00 Kahvitauko.

-16.30 Askel 4: Kerro evankeliumin

ydin ilman painetta.

-17.30 Kahvitauko.

-18.00 Rukousilta - Missio

Pyhässä Hengessä. Tiimi Petrus församling -seurakunnasta, Matti Hernesaho ja Hanne Tuulos.

Su 6.3. Mikaelinkirkossa (Puistok. 16)

ja seurakuntakodissa (Puistok. 13)

-11.00 Mikael AAMU -messu Mikaelinkirkossa, saarna Mikko Matikainen, liturgia Timo Hanttu.

-12.30 Lounas seurakuntakodissa (5€).

-13.00 Elämäntapa käyttöön omassa elämässä.

-14.00 Elämäntapa käyttöön seurakunnan elämässä.

-15.00 Pieni palaute ja evästys eteenpäin.

-15.30 Kahvitauko.

-16.00 Jeesus-koulu alkaa! Elävä vai kuollut uhri (Room.12:1-2). Raamattuopetusta ja pienryhmäkeskustelua. Pasi Jaakkola.

Sat Feb 05 19:11:00 EET 2022