Laivakello kutsuu merelliseen Johannesmessuun verkon välityksellä

Maarian kirkossa järjestetään erityisesti merenkulkijoille suunnattu Johannesmessu sunnuntaina 30.1. klo 17.

Maarian kirkon sisäkäytävä, jonka poikki aseteltu värikkäitä lippuja nauhaan

Merenkulkijoiden Johannesmessussa kirkko on koristeltu signaalilipuin. Kuva: Päivi Valtonen

Laivakellon soitto aloittaa Maarian kirkossa erityisesti merenkulkijoille suunnatun Johannesmessun. Tilaisuutta voi seurata netin välityksellä ympäri maailmaa. Linkki striimiin löytyy osoitteesta maarianseurakunta.fi. Messu alkaa laivakellon soitolla, mutta merellisyys on messussa läsnä myös kirkkosaliin aseteltujen laivojen signaalilippujen muodossa.

Messussa saarnaa Merimieskirkon merenkulkijatyön johtaja pastori Jaakko Laasio, liturgina toimii pastori ja merikapteeni Mikko Laurén. Seurakuntalaisen puheen pitää merikapteeni ja STTK:n puheenjohtaja Antti Palola. Mukana on myös useita vapaaehtoisia. Seurakunta suosittelee seuraamaan tilaisuutta netin välityksellä. Maarian kirkkoon otetaan tällä hetkellä enintään 90 henkilöä, jotta turvavälit voidaan pitää. Kirkossa on tarjolla käsidesiä.

Vapaaehtoisten järjestämät Johannesmessut ovat yksi Maarian seurakunnan jumalanpalvelusten muoto. Ne aloitettiin yli kaksikymmentä vuotta sitten ja niiden ympärille on vuosien saatossa muotoutunut aktiivinen vapaaehtoisten yhteisö.

Merellinen Johannesmessu su 30.1.22 klo 17 Maarian kirkossa (Maunu Tavastin katu 2), linkki striimiin osoitteessa maarianseurakunta.fi

Maarian srk:n viestintä 20.1. / Eka

Thu Jan 20 13:47:00 EET 2022