Rauhan ja toivon kellot ottavat vastaan vuoden 2022

Uudenvuoden vastaanottavat Turun tuomiokirkon kellot kaikuvat keskikaupungin yli. Toisenlaiset kellot soivat myös sisällä Tuomiokirkossa: uudenvuodenyön hartaudessa esiintyy Aina Roiha soittaen harvinaisia soolokäsikelloja.

Tuomiokirkon tornin aikakello lumisessa maisemassa.

* * *

Vuosi 2021 vaihtuu uuteen Turun tuomiokirkon kellojen puolenyön soitolla uudenvuodenyönä. Kellojen soitto on sama kuin keskipäivän kello 12:n lyönnit, jotka ovat suomalaisille merkinneet rauhaa, toivoa ja rukousta Suomen puolesta jo jatkosodasta lähtien.

Uudenvuoden vastaanottavat kellot kaikuvat keskikaupungin yli. Toisenlaiset kellot soivat myös sisällä Tuomiokirkossa: uudenvuodenyön hartaudessa esiintyy Aina Roiha soittaen harvinaisia soolokäsikelloja.

Uudenvuodenaattona muistutetaan siitä, että aikamme on Jumalan kädessä. Hartauden pappina on Aulikki Mäkinen ja kanttorina Anu Åberg.

Hartaus uudenvuoden kynnyksellä alkaa Tuomiokirkossa 31.12. klo 23.30. Tuomiokirkkoon mahtuu rajoitusten vuoksi enintään 180 henkeä. Seurakunta suosittelee vahvasti, että hartauteen osallistutaan vastuullisesti maskein, turvavälein, vain rokotettuina ja ilman koronaoireita. Käsidesiä on tarjolla sisäänkäynnillä.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 30.12.2021 / MV - tarkennettu maksimiväkimäärä 31.12.2021

Thu Dec 30 14:32:00 EET 2021